DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89










SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: BAKKALLARIN ALMASI GEREKEN ÖNLEMLER

SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: BAKKALLARIN ALMASI GEREKEN ÖNLEMLER
05.06.2020 14:54
0
A+
A-

COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ

4. BAKKALLARIN ALMASI GEREKEN ÖNLEMLER

İş yerinin görünür bir yerine COVID-19 önlemleri ile ilgili bilgilendirme afişleri (el

yıkama, maske kullanımı, sosyal mesafe ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar)

asılmalıdır. İş yeri girişinde, içinde ve ödeme noktası yakınında uygun yerlerde el

antiseptiği bulundurulmalıdır.

4.1. İş Yerine Yönelik Önlemler

» Maskesiz ve maskeyi uygun şekilde kullanmayan (burun ve ağız kapalı

şekilde) kullanmayan müşteriler içeri alınmamalıdır.

» Çalışan ve müşteri dahil 4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri

alınmalıdır. Bu kurala göre iş yeri kapasite bilgisi kapıya asılmalıdır.

» Sosyal mesafe kurallarına (en az 1 metre, 3-4 adım) uyulmalı, sıra

beklenmesi gereken her yerde (ödeme alanları vb.) mesafe yer işaretleriyle

belirlenmelidir.

» Sıra bekleyen müşteriler iş yeri dışında sosyal mesafe kurallarına göre

belirlenmiş işaretlerde beklemelidir.

» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer

kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir alınmamalıdır.

» İçeride kalabalık oluşmasını engellemek için, dış kapıya içeriye girilmesini

engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici koyulmalıdır. Renkli kordon ya

da şerit veya plastik duba gibi bir blokaj materyali bu amaç ile kullanılabilir.

» Açık ürünlerin paketlenerek satılması, müşterilerin bu ürünlere dokunmasının

engellenmesi, mümkünse raflardaki ürünlerin çalışan personel tarafından

müşteriye verilmesi sağlanmalıdır.

» Kasa önünde müşteri bekleme yerleri arasında (en az 1 metre) olacak

şekilde yer işaretlemesi yapılmalıdır.

» Müşterilerin temassız ödeme yapması teşvik edilmelidir.

» Personeli korumak için tezgâhlar ve müşteri alanı arasına geçici bir ayırıcı

veya pencere yerleştirilmelidir.

4.2. Müşterilere Yönelik Önlemler

» İş yeri girişindeki asılı afişte belirtilen kurallara uyulmalıdır.

» Müşterilerin maskeli olarak iş yerine girmesi sağlanmalı ve içeride maske

çıkartılmamalıdır. Bu tip iş yerleri ve genel olarak toplum içinde kuralına

uygun olarak basit bez maske takılması yeterlidir.

» Diğer müşteriler ve çalışanlar ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4

adım) korunmalıdır.

» Mecbur kalınmadıkça yüzeylere dokunulmamalıdır.

» Sık dokunulan yüzeylere dokunulması durumunda, el antiseptiği

kullanılmalıdır.

4.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler

» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel

çalıştırılmamalıdır.

» Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler

gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilmelidir.

» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe

ya da kirlendikçe değiştirilmelidir. Yeni maske takılırken ve sonrasında el

antiseptiği kullanılmalıdır.

» Müşteri ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.

» Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmeleri sağlanmalıdır. El hijyenini

sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve

sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği / en az %70’lik alkol

içeren kolonya kullanılmalıdır.

» Personelin dinlenme alanlarında 1 metrelik sosyal mesafe korunmalı ve

maske takılmasının sürdürülmesi sağlanmalıdır.

» Yemek, su/çay/kahve molalarında maske çıkarılacağı için, kapalı alanda

aynı anda birden fazla kişi olmamalıdır.

4.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma

» İş yeri temizliği günlük olarak yapılmalıdır. Sık kullanılan alanlar (masa ve

tezgahlar gibi) daha sık temizlenmelidir.

» Hassas yüzeylerin (telefon, bilgisayar gibi) dezenfeksiyonu %70’lik alkol ile

ıslatılmış bezle silinerek yapılmalıdır.

» İş yerinde sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa

yüzeyleri gibi) temizliğinin su ve deterjanla yapılması yeterlidir. Temizlik

sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay

bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir.

Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için

kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için

1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9)

kullanılmalıdır.

» Klimalar dışarıdan %100 temiz hava alacak modda çalıştırılmalı, fan hızı

düşük tutulmalıdır. Klimaların bakım, temizlik ve filtre değişikliği zamanında

yapılmalıdır.

» İş yerlerinde pencereler ve kapılar açılarak doğal havalandırma sık

yapılmalıdır.

» Varsa iş yeri lavabosu ve tuvaleti sık aralıklarla temizlenmelidir. İş yeri

lavabosu müşterilere kapalı olmalıdır.

» İş yerindeki dinlenme alanları ile tuvaletinin pencereleri açık tutulmalıdır.

» Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu kullanılmalı, hava ile el kurutma

aletleri çalıştırılmamalıdır.

MİTSO : ÖNLEMLERE TİTİZLİKLE UYALIM… 

                Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması olan “COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ“nde işkollarına yönelik olarak belirlenmiş olan işyerlerinde uygulanacak hijyen önlemlerine titizlikle uyulması gerektiğini belitti. Özer, salgının her ne kadar yavaşlama sürecine girmiş olsa da riskin devam ettiğini hatırlattı ve “İşyeri sahiplerinin, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlıkları için bu kurallar titizlikle uygulanmalı” dedi.