DOLAR
32,5870
EURO
34,7196
ALTIN
2.498,90
BIST
9.524,59










MİTSO’nun da hisse ortağı olduğu BALO treni Münih ve Köln’e doğru yola çıktı.

MİTSO’nun da hisse ortağı olduğu BALO treni Münih ve Köln’e doğru yola çıktı.
30.09.2013 11:11
0
A+
A-

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde taşıma giderlerini en aza indirerek ihracatta rekabet gücünü arttırma amacıyla Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) A.Ş.’nin ilk yük treni Münih ve Köln’e uğurlandı.

 

Manisa’nın düşman işgalinden kurtuluş günü olan 8 Eylül’de yapılan ilk treni uğurlama törenine, BALO A.Ş.’nin hisse ortağı olan MİTSO adına Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de katıldı.

 

TOBB ve Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmetleri Üretenleri Derneği’nin ve MİTSO’nun da katılımcısı olduğu 93 Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar projesi kapsamında ilk blok tren, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım,TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın da katıldığı törenle Almanya’nın Münih kentine uğurlandı. Törende, BALO A:Ş.’nin hissedar ortağı olan MİTSO adına Yönetim kurulu Başkanı Reşit Özer de hazır bulundu. BALO projesi; Anadolu sanayicilerinin ihraç ürünlerinden oluşan yüklerini, taşıma maliyetini en aza indirip rekabet gücünü arttırabilmek için demiryoluyla Avrupa ile buluşturmayı amaçlıyor.

 

Bu amaçla yapılan düzenlemelerin ardından ilk blok tren Almanya’nın Münih kentine gönderildi. Bu amaçla düzenlenen törende konuşan projenin mimarı BALO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Koşmaz, 8 yıl önce başlayan proje çalışmalarının sonuna geldiklerini ifade etti. Koşmaz, “Projemizin en büyük maliyeti Tekirdağ- Muratlı arasına demiryolu döşenmesiydi. Sayın Bakanımız Binali Yıldırım, verdiği talimatla Tekirdağ- Muratlı arasındaki 32 kilometrelik demiryolunu hizmete soktu” dedi. Aynı zamanda Manisa Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı olan Bülent Koşmaz, “Artık ‘Tren gelir mi’ diye düşünmek yok, bugün gönderdiğimiz tren saat kaçta nerede olacak biliyoruz. Online olarak uydu takip sistemleri ile konteynerlerimizi harita üzerinden izleyebiliyoruz. Sadece biz değil, siparişlerimizi bekleyen de izleyebiliyor. İsterseniz bu süreçler cebinize, akıllı telefonunuza gelebiliyor. Her hafta iki trenimiz Almanya’nın Münih ve Köln kentlerine ulaşacak” diye konuştu.

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryolu taşımacılığının önünün açık olduğuna değinerek 2023’e kadar demiryolu taşımacılığının sektör payını yüzde 15’e çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.  Karaman “BALO projesiyle sanayicinin konteyneri fabrikasından alınacak. Lojistik merkezlerimizde toplanan bu yükler Bandırma’ya getirilecek. Bandırma’dan Tekirdağ’a, oradan da Avrupa’ya blok trenlerle ulaştırılacak. Manisa’dan Almanya’ya 5 günde varacak olan tren, karayoluyla ulaşımdan daha az maliyetli olacak” diye konuştu.

 

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım konuşmalarının ardından BALO projesinin ilk yüklü treni Almanya’nın Münih kentine hareket etti.

 

Balo Projesi’ne göre işleyiş nasıl olacak?

 

TOBB öncülüğünde ticaret ve sanayi odaları, ticaret borsaları ve organize sanayi bölgelerinin de ortak olduğu Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş. kısa adıyla BALO projesi ile ihraç ürünleri, Anadolu’nun farklı kentlerindeki ihracatçının kapısından konteynere yüklenmiş şekilde alınacak. Bu yükler, yerel TCDD lojistik merkezlerinde birleştirilecek, buralardan blok trenlerle Bandırma’ya getirilecek. Bandırma’dan konteyner gemileriyle Tekirdağ’a ulaştırılacak. Tekirdağ’dan ise tarifeli blok trenle Avrupa’ya taşınacak. Kombine taşımacılığına çok iyi bir örnek oluşturan bu modelle hem zamandan, hem taşıma ücretlerden tasarruf gerçekleşirken, Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye gelecek yükler de yine benzer şekilde varış noktalarına ulaştırılacak.

 

TOBB, 51 oda ve 24 borsa, 15 organize sanayi bölgesi, UTİKAT ve TOBB’un kuruluşu olan UMAT aracılığıyla Anadolu’da birçok yük toplama merkezi oluşturulacak. Taşımacılıkta yüzde 30 daha fazla yük alan 45 Hc konteynerler kullanılarak yükler şimdilik.  haftada iki kere trenle Münih ve Köln’e gönderilecek. Manisa’dan yüklenen konteynırlar 12 günde Köln’e ulaşacak.  Haftalık karşılıklı iki blok tren sefer yapacak. 2014 başında haftalık karşılıklı 5 blok tren olacak. Şimdilik 350 olan konteyner sayısı ise 875’e çıkacak ve zamanla Avrupa’da varış noktası 4’e çıkacak. Proje kapsamında 2 tren feribotu kullanılacak. Öte yandan 2015’te Viking treninin Türkiye temsilciliğini alınarak Türk ihraç ürünlerini Samsun ve Derince limanlarından Odessa-Letonya hattında dağıtımı sağlanacak.

 

BALO’YA MİTSO 50 BİN LİRA İLE ORTAK

 

MİTSO’nun da hisse ortağı olduğu BALO projesi kapsamında ilk trenin Manisa’dan Münih ve Köln’e uğurlanması törenine katılan Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer “MİTSO olarak BALO projesine 50 bin TL ile ortak olduk. Bu önü açık ve ileride çok kar getirecek bir yatırım. Dolayısıyla MİTSO da bundan büyük ölçüde kar sağlayacak. Keşke olanaklarımız el vermiş olsaydı da kuruluş aşamasında daha büyük hisseyle ortak olabilseydik” diye konuştu.

 

Uluslararası ticarette taşıma giderlerinin çok önemli olduğuna değinen MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer “Taşıma, ulaştırma giderlerini ne kadar aza indirebilirseniz ve ne kadar hızlandırabilirseniz ihracatta rekabet şansınız o kadar artar. Bu nedenle Anadolu’nun ihraç ürünlerinin Avrupa’daki rekabet gücünün artabilmesi için BALO projesi çok büyük önem kazanıyor. Kısa sürede demiryolu ile ihraç ağının bütün Anadolu’ya yayılacağına inanıyorum” dedi.

 

MİTSO’nun da aslında Güllük limanının ve Milas OSB’nin demiryoluna bağlanması için yıllardır bir çalışma yürüttüğüne dikkat çeken MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer “BALO projesinin kısa sayılacak bir sürede gerçekleşmesi ve ilk trenini Münih ve Köln’e göndermiş olması aslında MİTSO’nun da yıllardır savunmakta olduğu Güllük limanına ve Milas OSB’ye demiryolu bağlantısının ne kadar haklı ve isabetli projeler olduğunu ortaya koymuştur” diye konuştu.. MİTSO’nun geçen dönemde yüksek sesle duyurmaya başladığı Güllük limanına demiryolu bağlantısı projesinin bir sonucu olarak Ulaştırma Bakanlığı’nın konuyu genelleştirip tüm OSB’lere demiryolu bağlantısını programına aldığının altını çizen Reşit Özer “MİTSO olarak çok önemli projeleri gündeme getiriyoruz ve projelerimiz en üst düzeyde yankı buluyor. Bu, MİTSO olarak yöremizi yeni ufuklara açma konusundaki gayretimizin, vizyonumuzun, bakış açımızın genişliğinin, uzak görüşlü olmamızın bir sonucudur. BALO projesi bunun en güzel örneğidir” dedi.