DOLAR
34,5611
EURO
36,2903
ALTIN
2.994,19
BIST
9.338,33










GEKA VE MAYBİR, BAL ÜRETİCİLERİNİ COĞRAFİ İŞARETLİ “MUĞLA ÇAM BALI” HAKKINDA BİLGİLENDİRDİ

GEKA VE MAYBİR, BAL ÜRETİCİLERİNİ  COĞRAFİ İŞARETLİ “MUĞLA ÇAM BALI” HAKKINDA BİLGİLENDİRDİ
23.01.2019 16:42
0
A+
A-

*GEKA ve MAYBİR işbirliğinde düzenlenen Muğla Çam Balı, coğrafi işaret ve markalaşma seminerine katılan arı yetiştiricilerine, markalaşmaya önem vermeleri ve coğrafi işaret standartlarına uygun kalitede bal üretmeleri çağrısında bulunuldu.

 

            Muğlalı bal üreticilerinin birliği olan MAYBİR, 15 Ağustos 2018 tarihinden geçerli olmak üzere Muğla ili sınırları içinde elde edilen çam balına “Muğla Çam Balı” adıyla “menşe” olarak coğrafi işaret almasının ardından bal üreticilerini coğrafi işaret ve markalaşma konusunda bilgilendirmek için Güney Ege Kalkınma İşbirliğinde seminerler düzenlemeye başladı. İlk seminer Muğla ilinde en çok arı yetiştiricisinin olduğu ve bal üretiminin yapıldığı Milas’ta, MİTSO salonunda düzenlendi.

GEKA’nın “teknik destek” projesi kapsamında düzenlenen seminere GEKA’dan eğitmen olarak katılan Funda Özyurt, markalaşma, Ümit Özcan ise coğrafi işaret hakkında bilgilendirmede bulundular. Milas ve Bodrum ilçelerindeki çok sayıda bal üreticisine yönelik olarak düzenlenen seminere çok sayıda arıcı katıldı.

Seminerde markalaşma konusunda bilgilendirmede bulunan GEKA eğitmeni Funda Özyurt işletmelerin veya firmaların marka oluşturmak için öncelikle toplumsal kabul görecek bir imaj oluşturmaları gerektiğini, bunun ardından mutlaka kaliteli üretim yapmalarını ve tanıtıma önem vermelerinin önemini anlattı. Marka oluşturacak firmalar veya işletmeler açısından çeşitli sponsorluklar yaparak imaj oluşturmanın önemini de vurgulayan Funda Özyurt “Marka için sosyal aktivite sponsorlukları imaj oluştururken etkili bir örnek oluşturacaktır” dedi.

Coğrafi işaretin ve coğrafi işaret kapsamında “menşe” uygulamasının özelliklerini anlatan Ümit Özcan ise MAYBİR tarafından Muğla çam balına coğrafi işaret alınmasının önemli bir marka ve pazarlama değeri oluşturduğunu anlatarak üreticilerden bundan sonra coğrafi işaret tescilinde nitelikleri belirlenmiş kalitede çam balı üretimine özen göstermeleri gerektiğini ifade etti.

Öte yandan GEKA ve MAYBİR işbirliğinde düzenlenen semineri bir süre izleyen Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer arıcılara markalaşmaları çağrısında bulundu. MİTSO olarak arıcılara markalaşma ve markalı ürünlerin pazara sunulmasında her türlü desteği vereceklerini ifade eden Reşit Özer arıcıların bir araya gelerek Bodrum yolu üzerinde satış yeri oluşturmalarını istedi. Reşit Özer “Eğer siz bir araya gelir de böyle bir satış yeri oluşturursanız biz de MİTSO olarak size satışlar için destek oluruz. Ayrıca katılacağımız fuarlarda sizin markalı ve coğrafi işaretli ballarınızı tanırız” diye konuştu.

GEKA ve MAYBİR işbirliğinde Muğla’daki arı yetiştiricilerinin Muğla Çam Balı ve coğrafi işaret ve markalaşma konusunda bilgilendirme amacıyla düzenlenen ve ilki Milas ve Bodrum ilçelerine yönelik olarak düzenlenen Seminer, 23 Ocak’ta Yatağan ve Kavaklıdere’li arıcılara yönelik olarak Yatağan’da yapıldı. Seminer daha sonra 24 Ocak’ta Menteşe‘de, 25 Ocak’ta Ula‘da, 26 Ocak’ta Dalaman‘da, 28 Ocak’ta Köyceğiz‘de, 29 Ocak’ta Ortaca‘da, 30 Ocak’ta Datça‘da, 31 Ocak’ta Seydikemer‘de, 01 Şubat’ta Fethiye‘de devam edecek ve son olarak da “telafi eğitimi” amaçlı olarak 2 Şubat’ta Menteşe‘de düzenlenecek.