Coğrafi işaretli Milas zeytinyağı üreticileri yol haritası oluşturmak için buluştu: HEDEF, TANITIM VE İHRACAT.
Milas Ticaret ve Sanayi Odası, coğrafi işaret belgesi sahibi Milaslı zeytinyağı üreticilerini buluşturdu. MİTSO’da yapılan toplantıda Milas zeytinyağının tanıtımı ve ihracatının arttırılması için izlenecek yol haritası belirlendi.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer‘in davetiyle bir araya gelen coğrafi işaret belgesi sahibi Milaslı zeytinyağı üreticileri, Milas zeytinyağına Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan ve Avrupa Birliği’nden coğrafi işaret alınması nedeniyle Özer’e teşekkür ettiler. Milas zeytinyağının AB’den coğrafi işaret almayı başaran ilk ve halen tek zeytinyağı olmasının önemini vurgulayan zeytinyağı üreticileri “AB coğrafi işareti, zeytinyağımızın bilinirliğini, tanınırlığını ve marka değerini çok arttırdı. Bunun etkisini gelen taleplerde, artan satışlarımızda ve yükselen ihracatımızda açıkça görebiliyoruz” dediler.
Milas zeytinyağının tanıtımı ve ihracatının daha da arttırılması için görüş ve önerilerini de dile getiren Milaslı zeytinyağı üreticileri gelen talepleri, ellerinde yeterli zeytinyağı olmaması nedeniyle kendilerinin karşılayamaması durumunda talebi, diğer coğrafi işaretli zeytinyağı üreticilerine yönlendirmek için karar aldılar.
Coğrafi işaretli Milas zeytinyağı üreticilerinden Ali Osman Menteşe, Milas zeytinyağının en önemli özelliğinin memecik türü zeytinlerden erken hasat, soğuk sıkım yöntemiyle elde edilmiş olması olduğunu belirterek coğrafi işaretli Milas zeytinyağlarının tümünün tanıtılacağı bir internet sayfası oluşturulmasını ve satışa açık bir link açılmasını önerdi. Öneri diğer katılımcılar tarafından da benimsendi. Menteşe toplantıda yaptığı konuşmada “Coğrafi işaret bir kalite belgesidir. Zeytinyağının diplomasıdır. Kalite güvencesidir. Bir yılki ürünümüze coğrafi işaret alıp sonraki yıllarda yatmamalıyız. Her yıl, coğrafi işaret kalitesinde zeytinyağı üretmeliyiz” diye konuştu.
Milaslı coğrafi işaretli zeytinyağı üreticilerinden Dr. Çağlayan Üçpınar da tanıtımların zeytinyağı üreten bölgelere yönelik yapılmaması gerektiğini belirterek “Bizim hedefimiz zaten zeytinyağı üreten bölgelere yönelik tanıtım ve satış yapmak olmamalı. Zeytinyağı üretmeyen bölgelerde zeytinyağının tanıtımına ve satışına yönelmeliyiz. Hedefimiz, yurtiçi pazardan daha çok ihracata yönelik olmalı” diye konuştu.
Coğrafi işaret belgeli zeytinyağı üreticilerinden Mehmet Ateş ise “Bizim kalitede bir sorunumuz olmaz. Pazar bulmak sorunumuz olur. Çalışmaları pazar bulmak için yapmamız gerekir” dedi.
Milaslı coğrafi işaretli zeytinyağı üreticilerini buluşturan MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de toplantının bitiminde yaptığı konuşmada, toplantıya katıldıkları için zeytinyağı üreticilerine teşekkür etti. Özer, coğrafi işaret belgelerinin her yıl yeni ürün için yeniden alınması gerektiğini vurgulayarak “Sizlerden isteğimiz zeytinyağımızın kalitesini korumak ve hatta daha da yükseltmek. Her yıl çıtayı daha da yükseltmeliyiz. Hedefimiz her yıl daha yüksek kalitede, daha çok zeytinyağı üretmek ve daha çok ihracat yapmak olmalı” dedi. Oda olarak coğrafi işaretli ürünler için denetimler de yaptıklarını anlatan Özer, zaman zaman satış yerlerinden aldığımız coğrafi işaret etiketli zeytinyağlarınızı tahlile gönderiyoruz. Sık sık denetimler yapıyoruz. Milas zeytinyağının coğrafi işaretinin standartlarını hep birlikte koruyacağız” dedi.