DOLAR
33,0372
EURO
35,9878
ALTIN
2.559,61
BIST
11.064,85










SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: OTO SERVIS, TAMIRHANELER VE LASTIKÇILERDE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER

SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR:  OTO SERVIS, TAMIRHANELER VE LASTIKÇILERDE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
05.06.2020 16:42
0
A+
A-

COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ

22. OTO SERVIS, TAMIRHANELER VE LASTIKÇILERDE

ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER

22.1. Oto Servislerinde (10 ve üzeri çalışanı olan) Alınması Gereken

Önlemler

Servis girişinde müşteriyi karşılayacak bir personel belirlenerek aracı teslim alması

sağlanmalı; iş yeri girişine ve görünür uygun yerlerine COVID-19 kapsamında

alınması gereken önlemlerle ilgili afişler (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde

uyulması gereken kurallar) asılmalı ve aşağıdaki önlemler alınmalıdır. Müşteriler ve

çalışanlar için servis girişi ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.

22.1.1. İş Yerine Yönelik Önlemler

» Çalışanların arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.

» Servislerde sosyal mesafeyi koruyacak şekilde çalışma planı oluşturulmalıdır.

» Müşteri ağırlama bölümlerinde sosyal mesafeyi gözetecek şekilde

düzenleme yapılmalıdır.

» Müşterilerin temassız ödeme yapması teşvik edilmelidir.

22.1.2. Müşterilere Yönelik Önlemler

» Servis girişinde COVID-19 ile ilgili asılı afişte belirtilen kurallara uyulmalıdır.

» Tıbbi/bez maske takılmalıdır.

» Diğer müşteriler ve çalışanlar ile arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4

adım) korunmalıdır.

» Mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunulmamalı, dokunulduğunda el

antiseptiği kullanılmalıdır.

22.1.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler

» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan çalışanlar

çalıştırılmamalıdır.

» Çalışanlarda ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler

gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilmelidir.

» Çalışanlar arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.

» Yapılacak araç içi her türlü işlemler dâhil olmak üzere çalışanların tümü iş

yerinde iken kurallara uygun maske takmalı, maskeler nemlendikçe ya da

kirlendikçe değiştirilmesi sağlanmalıdır. Yeni maske takılırken el antiseptiği

kullanmalıdır.

» COVID-19 bulaşmasını engellemek için çalışanlar gözlerine, yüzüne, ağız

ve burunlarına dokunmamalı, el hijyenine dikkat etmeli; araç içinde işlem

yapılmadan önce çalışanların el hijyeni sağlanmalıdır. Bunun için, eller en

az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabunun olmadığı

durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmalıdır.

» Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi

korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/

kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı

anda birden fazla kişi olmamalıdır.

22.1.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma

» Servislerin temizliği günlük olarak yapılmalıdır. Sık kullanılan alanlar (masa

ve tezgahlar gibi) daha sık temizlenmeli ve bu alanlar havalandırılmalıdır.

» Hassas yüzeylerin (telefon, bilgisayar gibi) dezenfeksiyonunu %70’lik alkol

ile ıslatılmış bezle silinerek yapılmalıdır.

» Servislerde sık dokunulan yüzeyler (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa

yüzeyleri gibi) temizliği, su ve deterjanla yapılması yeterlidir. Temizlik

sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay

bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir.

Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için

kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için

1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9)

kullanılmalıdır.

» Servise verilen araçların iç kısımları, müşteriye teslim edilmeden önce

dezenfekte edilmelidir.

» Ortam havalandırması sık yapılmalıdır.

» Servislerdeki dinlenme alanları, iş yeri tuvaleti pencereleri açık tutulmalıdır.

Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu konulmalıdır. Hava ile el kurutma

cihazları çalıştırılmamalıdır.

22.2. Tamirhanelerde (10’un altında çalışanı olan) Alınması Gereken

Önlemler

Tamirhanelerde randevulu çalışma sistemi önerilir. Tamirhanelerin girişine ve

görünür uygun yerlerine COVID-19 kapsamında alınması gereken önlemlerle ilgili

afişler (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar)

COVID-19 | SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ 105

asılmalı ve aşağıdaki önlemler alınmalıdır. Müşteriler ve çalışanlar için tamirhane

girişi ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.

22.2.1. İş Yerine Yönelik Önlemler

» Dış kapıdan içeriye girilmesini engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici

konulmalı, renkli kordon ya da şerit veya plastik duba gibi bir blokaj materyali

bu amaç ile kullanılabilir.

» Tamirhane girişinde araç teslim alınmalı ve iş yerinin kapalı alanına müşteri

alınmamalıdır.

» Çalışanların arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.

» Tamirhaneye misafir alınmamalıdır.

» Tamirhanede sosyal mesafeyi koruyacak şekilde çalışma planı

oluşturulmalıdır.

» Müşterilerin temassız ödeme yapması teşvik edilmelidir.

22.2.2. Müşterilere Yönelik Önlemler

» Tamirhane girişinde COVID-19 ile ilgili asılı afişte belirtilen kurallara

uyulmalıdır.

» Tıbbi/bez maske takılmalıdır.

» Diğer müşteriler ve çalışanlar ile arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4

adım) korunmalıdır.

» Mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunulmamalı, dokunulduğunda el

antiseptiği kullanılmalıdır.

22.2.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler

» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan çalışanlar

çalıştırılmamalıdır.

» Çalışanlarda ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler

gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilmelidir.

» Çalışanlar arasında sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.

» Çalışanların tümü kurallara uygun maske takmalı, maske nemlendikçe

ya da kirlendikçe değiştirilmesi sağlanmalıdır. Yeni maske takılırken el

antiseptiği kullanmalıdır.

» COVID-19 bulaşmasını engellemek için çalışanlar gözlerine, yüzüne, ağız

ve burunlarına dokunmamalı, el hijyenine dikkat etmelidir. El hijyenini

sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve

sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmalıdır.

» Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi

korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/

kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı

anda birden fazla kişi olmamalıdır.

22.2.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma

» Tamirhanenin temizliği günlük olarak yapılmalıdır. Sık kullanılan alanlar (masa

ve tezgahlar gibi) daha sık temizlenmeli ve bu alanlar havalandırılmalıdır.

» Hassas yüzeylerin (telefon, bilgisayar gibi) dezenfeksiyonu %70’lik alkol ile

ıslatılmış bezle silinerek yapılmalıdır.

» Tamirhanelerde sık dokunulan yüzeyler (kapı kolları, telefon ahizeleri,

masa yüzeyleri gibi) temizliği, su ve deterjanla yapılması yeterlidir. Temizlik

sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay

bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir.

Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için

kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için

1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9)

kullanılmalıdır.

» Ortam havalandırması sık yapılmalıdır.

» Tamirhanedeki dinlenme alanları, iş yeri tuvaleti pencereleri açık tutulmalıdır.

» Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu konulmalıdır. Hava ile el kurutma

cihazları çalıştırılmamalıdır.

MİTSO : ÖNLEMLERE TİTİZLİKLE UYALIM… 

                Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması olan “COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ“nde işkollarına yönelik olarak belirlenmiş olan işyerlerinde uygulanacak hijyen önlemlerine titizlikle uyulması gerektiğini belitti. Özer, salgının her ne kadar yavaşlama sürecine girmiş olsa da riskin devam ettiğini hatırlattı ve “İşyeri sahiplerinin, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlıkları için bu kurallar titizlikle uygulanmalı” dedi.