SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: PERSONEL SERVIS TAŞITLARIYLA İLGILI ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ
28. PERSONEL SERVIS TAŞITLARIYLA İLGILI ALINMASI
GEREKEN ÖNLEMLER
Servisler toplu ulaşım araçları olduğu için COVID-19 salgınının yayılması
açısından özellik arz eder. Servis şoförleri işveren tarafından COVID -19 hakkında
bilgilendirilmelidir. Araç içine COVID-19 ile ilgili uyulması gereken kurallar görünür
bir şekilde asılmalı ve şoför ve yolcuların bu kurallara uyması sağlanmalıdır.
Araçlarda giriş kapısının yanına el antiseptiği konulmalıdır.
Aşağıdaki önlemler alınmalıdır;
28.1. Şoförler İçin Alınması Gereken Önlemler
» Servis şoförleri, kişisel hijyen kurallarına uygun şekilde hareket etmeli ve
aracın içinde mutlaka tıbbi maske kullanmalıdır.
» Maskeler nemlendiğinde değiştirilmelidir. Maskeler çıkarılırken
lastiklerinden tutulmalı, maskelerin dış yüzeyine dokunulmamalı, yeni
maske yine lastiklerinden tutularak takılmalıdır. Kullanılmış maskeler
ağzı bağlı çöp torbasına atılmalıdır. Maske değiştirme söz konusu ise el
antiseptiği kullanılmalıdır.
» Mümkünse servisin şoför koltuğu yolculardan uygun malzeme ile
ayrılmalıdır.
28.2. Yolcular İçin Alınması Gereken Önlemler
» Yolcular servise binerken ve inerken sosyal mesafe (>1 metre) kuralına
uygun davranmalıdır. Sosyal mesafe kuralının bozulmaması için önlemler
alınmalıdır.
» Yolcular, servise binmeden el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren
kolonya kullanmalıdır.
» COVID-19 ile uyumlu belirtileri (ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı
vb.) olanların tıbbi maske takması sağlanmalı, servise alınmamalı ve işveren
bilgilendirilerek sağlık merkezine yönlendirilmelidir.
» Servise binen tüm yolcular maske takmalı ve yolculuk boyunca
çıkarmamalıdır.
» Servise binen yolcular servise alınma sıralarına göre cam kenarlarından
başlanarak, arkadan öne doğru, her gün aynı koltuklara oturtulmalıdır.
» Servislerde koltuk numarası verilerek oturma listesi oluşturulmalı, bu liste
serviste görünür bir yerde asılı olmalıdır.
» Damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmamalı ve
bağırılmamalıdır.
» Serviste bir mecburiyet olmadıkça su dahil içecek ve yiyecek
kullanılmamalıdır.
28.3. Servislerde Havalandırma, Temizlik ve Dezenfeksiyon
» Klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olmalıdır.
» Servis araçlarının klima hava filtre bakımı düzenli olarak yapılmalıdır.
» Servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılarak servisin iç havasının
temizlenmesi sağlanmalıdır.
» Servisin genel iç temizliği gün sonunda su ve deterjan ile yapılmalıdır.
Servisin temizliği yapılırken eldiven takılmalı, temizlik süresince eller yüze
temas etmemeli ve temizlik bitiminde eldivenler kapaklı çöp kutularına ya
da çöp torbalarına atılmalıdır.
» Aracın iç yüzeyi su ve deterjanlı bez kullanılarak silinmelidir.
» Her servis turu tamamlandıktan sonra sık dokunulan yüzeyler (kapı kolları,
kol dayama/kolçaklar, tutacaklar, cam açma düğmeleri, emniyet kemeri
tokaları) önce su ve deterjanlı bezle silinmeli, daha sonra da 1/100 oranında
sulandırılmış çamaşır suyu veya %70’lik alkol ile dezenfekte edilmelidir. Bu
amaçla Sağlık Bakanlığı ruhsatlı dezenfektanlar da kullanılabilir. Temizlik
yolcu olmadığı durumlarda yapılmalı ve sonrasında bir dakika beklenip
havalandırılmalıdır.
MİTSO : ÖNLEMLERE TİTİZLİKLE UYALIM…
Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması olan “COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ“nde işkollarına yönelik olarak belirlenmiş olan işyerlerinde uygulanacak hijyen önlemlerine titizlikle uyulması gerektiğini belitti. Özer, salgının her ne kadar yavaşlama sürecine girmiş olsa da riskin devam ettiğini hatırlattı ve “İşyeri sahiplerinin, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlıkları için bu kurallar titizlikle uygulanmalı” dedi.