MİTSO’dan e-fatura KONFERANSI
*MİTSO, e-fatura ve e-defter konusunda üyelerini ve ilgilileri bilgilendirmek amacıyla bir konferans düzenledi.
*Maliye Bakanlığı’ndan yapılan bir açıklama ile e-fatura’ya geçiş 1 Nisan 2014 tarihine dek uzatıldı.
Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nın üyelerini ve ilgilileri bilgilendirmek amacıyla düzenlemiş olduğu e-fatura kullanımına ilişkin esas ve usullerin anlatıldığı konferansta konuşan Milas Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan ve Müdür Yardımcısı Halil Akkan, e-faturaların kağıt ortamda saklama zorunluluğu bulunmadığını ancak e-fatura kullanacak kişilerin kayıt cihazlarının 24 saat açık kalması gerektiğini söylediler. Öte yandan, e-faturaya geçiş süreci, Maliye Bakanlığı tarafından üç ay ertelendi. Böylece e-faturaya geçiş tarihi 1 Nisan 2014 tarihine kadar uzatılmış oldu.
MİTSO, e-fatura konusunda üyelerini ve ilgilileri bilgilendirmek amacıyla bir konferans düzenledi. Milas Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan ve Müdür Yardımcısı Halil Akkan’ın e-fatura konusunda yaptıkları bilgilendirme sırasında Maliye Bakanlığı’ndan yapılan açıklama ile e-faturaya geçiş 1 Nisan 2014 tarihine kadar ertelendi.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’in açılış konuşmasıyla başlayan e-fatura konusundaki bilgilendirme toplantısında konuşan Milas Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan, e-fatura kullanımına ilişkin usul ve esasları belirleyen Vergi usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre bazı mükellef gruplarının elektronik defter tutma ve elektronik fatura uygulamasına dahil olma zorunluluğu getirildiğini anlattı. M. Sait Sapan konuşmasında 4 / 12 / 2003 tarihli ve 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlar ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31 / 12 / 2011 tarihi itibariyle asgari 25 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanların e-faturaya geçmelerinin zorunlu olduğunu anlattı. M. Sait Sapan ayrıca 6 / 6 / 2012 tarihli ve 4760 sayılı Özel tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa veya ithal edenler ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31 / 12 2011 tarihi itibariyle asgari 10 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanların da e-faturaya geçmeleri gerektiğini söyledi. Tebliğ gereğince veya Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükelleflerin birbirlerine yapmış oldukları mal teslimi veya hizmet ifaları için elektronik fatura düzenlemelerinin de zorunlu olduğunu bildiren M. Sait Sapan uygulamayı ise şöyle anlattı:
“Tebliğe göre elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükellefler, fatura düzenlemeden önce muhatabın www.efatura.gov.tr internet adresinde yer alan kayıtlı kullanıcı listesine kayıtlı olup olmadığını kontrol edecekler, kayıtlı kullanıcı ise elektronik fatura, kayıtlı değilse kağıt fatura düzenleyecekler. Ayrıca, tebliğ kapsamındaki mükelleflerden mal veya hizmet alan ve belirlenen hadlerin altında kalan mükelleflerin de istemeleri halinde elektronik defter ve elektronik fatura uygulamalarından yararlanabileceklerdir”.
Elektronik faturaya geçiş süreciyle ilgili açıklamalarda da bulunan Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan “Elektronik faturaya girmeleri zorunlu olanların 1 / 9 / 2013 tarihi itibariyle Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurmuş olmaları gerekiyordu. Elektronik defter uygulamasına ise 2014 takvim yılı takvim yılı içinde geçmeleri gerekiyor” dedi.
Vergi Dairesi Müdürü Sapan daha sonra “Vergi usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında bilgi işlem sistemlerinin entegrasyonu yöntemiyle elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükellefler, sistemlerini kesintisiz 7 gün, 24 saat fatura ve ilgili mesajları alabilir ve gönderebilir halde açık tutmak zorundadırlar. Çeşitli nedenlerle sistemleri kesintiye uğrayacaklar da kesintiden üç iş günü öncesinde, hangi tarihte ve ne kadar süreyle sistemlerinin kesintiye uğrayacağını Gelir İdaresi Başkanlığı’na bildirmek zorundalar” diye konuştu. Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan daha sonra elektronik fatura uygulamasına dahil olma zorunluluğu getirilen mükellefler elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olan diğer mükelleflere kağıt ortamında fatura düzenleyemezler, eğer düzenlerlerse kağıt ortamında düzenlenen fatura hiç düzenlenmemiş sayılır” dedi. Tebliğ ile elektronik defter tutma zorunluluğu getirilen mükelleflerin kağıt ortamında defter tutamayacaklarını anlatan Vergi Dairesi Müdürü Sapan “Bu durumda olup da kağıt ortamında defter tutmuş olanlar, hiç defter tutmamış sayılır” dedi.
Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan ile Müdür Yardımcısı Halil Akkan daha sonra, toplantıya katılanların yönelttikleri çeşitli soruları yanıtladılar. Bu sırada Maliye Bakanlığı’ndan gelen bir açıklama ile e-faturaya geçme süresinin 1 Nisan 2014 tarihe dek ertelendiği bildirildi.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, konferansın bitiminde yaptıkları açıklamalar nedeniyle Milas Vergi Dairesi Müdürü M. Sait Sapan ile Müdür Yardımcısı Halil Akkan’a teşekkür etti. Reşit Özer, üyelerden talep gelmesi durumunda, benzer şekildeki bilgilendirme konferanslarının bundan sonra da sürdürüleceğini söyledi.