DOLAR
34,2861
EURO
37,1078
ALTIN
3.064,27
BIST
8.945,80










MİLAS ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞININ SESİ ABD’DE YANKI BULDU

MİLAS ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞININ SESİ ABD’DE YANKI BULDU
29.11.2016 07:43
0
A+
A-

*Amerikan – Türk İşadamları Geliştirme Konseyi Başkanı Milaslı Uğur Terzioğlu’nun daveti üzerine Milas’a gelen Turkishny CEO’su Rıdvan Sezer, son yıllarda adından söz ettirmeye başlayan Milas zeytinyağı hakkında görüşme yapmak üzere MİTSO’yu ziyaret etti.

 

Son yıllarda giderek adından daha çok söz ettirmeye başlayan Milas zeytin ve zeytinyağının sesi, ABD’de yankı buldu. Amerikan – Türk İşadamları Konseyi Başkanı Uğur Terzioğlu’nun daveti üzerine Milas zeytinciliği hakkında bilgi edinmek amacıyla Milas’a gelen Turkishny (TNY – Leading Turkish – American web Portal) CEO’su Rıdvan Sezer, Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’i ziyaret etti. Uğur Terzioğlu ile birlikte bir MİTSO’ya gelen Rıdvan Sezer, Milas zeytin ve zeytinyağının son durumu, bu konuda son yıllarda yaşanan gelişmeler, hedefler hakkında Reşit Özer’den bilgi aldı. Sezer, Milaslı zeytin ve zeytinyağı işletmecisi Derya Günaltay ile de görüşerek zeytin ve zeytinyağı ticareti hakkında bilgi aldı.

Amerikan – Türk İşadamları Konseyi Başkanı Uğur Terzioğlu ile birlikte MİTSO’yu ziyaret eden TNY Ceo’su Rıdvan Sezer Milas zeytin ve zeytinyağının son yıllarda gösterdiği gelişmenin dikkatlerini çektiğini belirterek Amerikan pazarına girme konusunda bazı tavsiyelerde bulundu. Milaslı İşadamı Uğur Terzioğlu ile birlikte MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’i ziyaret eden Rıdvan Sezer, son yıllarda Milas zeytinciliği hakkındaki gelişmeleri ilgiyle izlediklerini belirterek, ABD pazarının özelliklerini anlattı. Türkiye’den gönderilen bir malın ABD’de pazarlanabilmesi sürecinde karşılaşılan sorunları anlatan TNY Ceo’su Rıdvan Sezer şöyle konuştu:

“Bir kere ABD’ye gönderilmek üzere Türkiye’de gösterilen kalitede bir mal ABD’e gelmiyor. Markalı, güvenilir bir mal ABD’ye gönderilmiyor. Gönderilen ürünlerde bir üretim, kalite, paketleme standardı yok. Ambalajlamada sorunlar var. Kaliteli bir ambalajlama yapılmıyor. Böyle olunca adamlar Türkiye’den zeytinyağı alıp İtalyanların, İspanyolların ve Yunanların markası ve ambalajıyla pazara sürüyorlar. Türkiye’den gönderilen bir malın ambalajının üzerinde yazan ile içinden çıkan ürün kalitesi aynı değil. Amerika’da 10 dolarlık da, 100 dolarlık da zeytinyağı var, fakat bunların ambalajı üzerinde ne yazıyorsa içindeki ürünün kalitesi aynı çıkıyor. Bir değişiklik olmuyor.”

Türkiye’de ürün standardının yanı sıra fiyat standardı da olmadığına dikkat çeken TNY Ceo’su Rıdvan Sezer, Türk üreticisi, ihracatçısı ABD pazarını çok ciddiye almıyor. Mesafenin uzaklığı onları korkutuyor. Oysa ABD, dünyanın en büyük pazarı. Orada Hall Foods Market gibi büyük alışveriş firmaları var. Bizim ihracatçımız böyle firmalara mal satmayı hedeflemeli. Tabii, bunun için öncelikle üretim standardının sağlanması, kaliteli ambalajlamanın yapılması, yüksek karla az mal satmak yerine düşük karla çok mal satmak amaçlanmalı” dedi.

Amerikan – Türk İşadamları Konseyi Başkanı Uğur Terzioğlu da ABD’de birçok lobi çalışması yürütülmekte olduğunu belirterek fakat çeşitli nedenlerle bunlardan sonuç alınamadığını söyledi. Yanlış pazarlama politikasına da değinen Uğur Terzioğlu, Türk ihracatçısının az mal satıp çok kar elde etmek istediğini anlatarak ” Türkiye’den mal ihraç etmek isteyenler çok kısa sürede az miktardaki mal ile çok yüksek karlar elde etmek istiyorlar. Bu yanlış. Türk ihracatçısı 1 dolara mal ettiği bir ürünü 2.5 dolara satmaya heves ediyor ve kısa sürede çok kazanmak istiyor. Oysa 1 dolara mal ettiği maldan 1 tonunu 2.5 dolardan satmak yerine 1.3 veya 1.5 dolardan bin ton sat, ama devamlı sat… ” dedi.

MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Uğur Terzioğlu ile Rıdvan Sezer’in ziyaretinden çok memnun kaldığını belirterek “Memnuniyetimiz, öncelikle Milas zeytin ve zeytinyağı için yaptığımız çalışmaların ABD’den bile yankı bulmuş olması. Bir şekilde çalışmalarımızı haber alan TNY Ceo’su sayın Rıdvan Sezer, bu çalışmalarımız ilgisini çektiği için, çalışmalarımızı merak ettiği için odamızı ziyaret ettiler. Bu, Milas zeytin ve zeytinyağının tanıtımı ve dış pazarlara açılması konusunda bir süredir sürdürmekte olduğumuz çalışmaların ne kadar doğru yönde gittiğinin de bir göstergesi. Bu da bize bir taraftan moral kazandırıyor. Çalışmalarımızın, verdiğimiz emeğin boşa gitmediğini gösteriyor. Bu ziyaretle, gelecek günlerin, Milas zeytin ve zeytinyağı için daha güzel olacağına inancımız bir kat daha arttı.” dedi.

zeytinin-sesi-2

zeytinin-sesi-3