DOLAR
31,4351
EURO
34,1113
ALTIN
2.106,99
BIST
9.047,11










MİTSO – ABİGEM İŞBİRLİĞİNDE “ETKİLEŞİM, İLETİŞİM VE İLETİŞİM YÖNETİMİ”

MİTSO –  ABİGEM İŞBİRLİĞİNDE “ETKİLEŞİM, İLETİŞİM VE İLETİŞİM YÖNETİMİ”
30.09.2014 08:05
0
A+
A-

*Hizmet kalitesini yükselterek üst düzey akreditasyon belgesi almayı hedefleyen MİTSO bu kez de ABİGEM işbirliğinde “Davranış Kalıpları – Etkileşim, İletişim ve İlişki Yönetimi” konulu eğitim düzenledi.

*MİTSO çalışanlarının katıldığı eğitim 7 saat sürdü.

 

Hizmet kalitesini Avrupa Birliği düzeyinde sürdürdüğü akreditasyon belgesiyle onaylanan Milas Ticaret ve Sanayi Odası, hizmet kalitesini daha da yükseltmek için eğitim çalışmalarını sürdürüyor.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde 15 Ticaret ve/veya Sanayi Odasının işbirliğinde ve ev sahipliğinde Avrupa Birliği (AB) fonları ile 2002 yılından başlayarak kurulan Avrupa Birliği Türkiye İş Geliştirme Merkezlerinden ABİGEM Denizli birimiyle MİTSO’nun işbirliğinde eğitim çalışması düzenlendi. Oda çalışanlarına yönelik düzenlenen, “Davranış Kalıpları – Etkileşim, İletişim ve İlişki Yönetimi” konulu eğitimde insan ilişkilerinin nasıl olması gerektiği ve bu ilişkilerin nasıl geliştirilebileceği anlatıldı. Denizli ABİGEM Kişisel ve Kurumsal Gelişim Danışmanı Özcan Toralı tarafından verilen ve 7 saat süren eğitime MİTSO çalışanları katıldı.

Kişisel ve Kurumsal Gelişim Danışmanı Özcan Toralı, eğitim çalışmasında herkesin olayları kendi gözlüğüyle görme eğiliminde olduğunu belirterek yere yazılmış bir rakamı, rakamın bir ucundaki kişinin 6, diğer tarafında duran kişinin ise 9 olarak gördüğünü ve her iki kişinin de gördüklerini doğru olarak algılayıp inatla savunurken karşı tarafın yanıldığını düşündüklerini anlattı. İletişimde anlaşmazlıkların karşılıklı esneklik anlayışının olmamasından kaynaklandığını savunan Özcan Toralı 6/9’un iki taraftan farklı görünmesi gibi kişilerin birbirlerine esnek yaklaşabilmeleri durumunda sorunun ortadan kalkacağını söyledi.

İnsanların birbirlerini yanlış anlamasının en az 9 nedeni olduğunu belirten Özcan Toralı bunları şöyle sıraladı: “Gösterdim; gördü anlamına gelmez. Söyledim; duydu anlamına gelmez. Duydu; doğru anladı anlamına gelmez. Anladı; hak verdi anlamına gelmez. Hak verdi; inandı anlamına gelmez. İnandı; uyguladı anlamına gelmez. Uyguladı; sürdürecek anlamına gelmez”.

Özcan Toralı daha sonra, yapılan araştırmalara göre insan ilişkilerinde söylenen sözün etkisinin % 7 – 10, buna karşın ses tonunun, üslubun ve kelimelere yüklenen enerjinin etkisinin ise % 30 – 38, beden dilinin etkisinin ise % 55 – 60 olduğunu anlattı.