DOLAR
33,0786
EURO
36,0397
ALTIN
2.560,59
BIST
11.064,85










MİTSO’dan ulaştırma bakanlığına; “BALIKÇILAR İÇİN LOJİSTİK DESTEK İSKELESİ İSTİYORUZ”

MİTSO’dan ulaştırma bakanlığına; “BALIKÇILAR İÇİN LOJİSTİK DESTEK İSKELESİ İSTİYORUZ”
30.01.2015 16:33
0
A+
A-

*MİTSO, “Limanlar, Geri Saha Karayolu ve Demiryolu Bağlantıları Master Plan Çalışması” için Bakanlığa sunduğu raporla Milas kıyılarındaki kültür balıkçıları için lojistik destek iskelesi talep etti.

*Gökova Körfezi’ndeki yat turizmine dikkat çeken MİTSO, Kemerköy iskelesinin sadece yat yapımı ve yat turizmi amaçlı kullanılmasını önerdi.

*MİTSO, Aydın-Çine-Yatağan-Milas-Güllük limanı arasına demiryolu bağlantısı kurulmasını ve demiryolunun altyapı çalışmaları devam eden Milas Organize Sanayi Bölgesi’nden geçmesi talep ediyor.

 

T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından “Limanlar, Geri Saha Karayolu ve Demiryolu Bağlantıları Master Plan Çalışması” için bakanlığı sunduğu raporla Milas kıyısındaki balık çiftliklerinin ihtiyacını karşılamak için Güllük – Kazıklı arasında bir lojistik destek iskelesi yapılmasını talep etti. MİTSO raporunda ayrıca Aydın – Çine – Yatağan –  Milas – Güllük demiryolunun Milas OSB ile bağlantısının yapılması, Kemerköy iskelesinin ise sadece yat turizmi için kullanılması da istendi.

Geçen yıl T.C Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından “Limanlar, Geri Saha karayolu ve demiryolu Bağlantıları Master Plan Çalışması Başlatıldı. Özel bir kuruluş tarafından yürütülen master plan çalışmasının ilk aşamasında Türkiye’nin tüm liman, demiryolu ve karayolu bağlantılarının değerlendirildiği bir ara rapor hazırlandı. Hazırlanan rapor, ilgili bakanlıklara, belediyelere, TOBB ve bağlı odalara, OSB ve serbest bölge müdürlükleri ile belediyelere gönderilerek bu kuruluşların görüşleri istendi. Bu kapsamda MİTSO da Güllük limanının Aydın – Çine – Yatağan – Milas üzerinden demiryolu bağlantısının yapılmasını ve ithalat, ihracat amaçlı kullanılması tasarlanan Kemerköy iskelesinin ise sadece yat yapımı ve turizmine açık olarak kullanılmasını talep eden rapor sundu. Diğer kuruluşlardan da Bakanlığa ulaşan raporların değerlendirilmesinin ardından Ankara’da bir toplantı düzenlendi. Toplantıya ilgili bakanlıklar, ilgili belediyeler, TCDD ve Karayolları Genel Müdürlükleri ile TOBB ve aralarında MİTSO’nun da bulunduğu beş ticaret ve sanayi odası ile 7 Deniz Ticaret Odası şubesi davet edildi.

Ankara’da T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nde yapılan toplantıya MİTSO adına Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer katıldı. Reşit Özer, toplantıda MİTSO’nun önerilerini bir rapor halinde sundu ve raporla ilgili açıklamalarda bulundu. MİTSO raporunda, Aydın – Çine – Yatağan – Milas – Güllük demiryolunun altyapı yapımı süren Milas OSB’ye de bağlantılı olması veya ayrıca Milas OSB ile Güllük iskelesi arasında bir demiryolu hattı döşenmesini talep diliyor. Bu konuda MİTSO’nun daha önce yaptırdığı bir fizibiliteye göre Milas OSB – Güllük iskelesi arasındaki demiryolunun iyi senaryoya göre 66, kötü senaryoya göre 116 ayda maliyetini karşıladığı anlatıldı. Raporda, Milas OSB’nin demiryoluna bağlanmasıyla OSB’ye hammadde gelişi ve OSB’de işlenen  ürünlerin en kısa ve en ucuz yoldan deniz yoluna ulaştırılmasıyla taşıma giderlerinin en aza indirilebileceği ve böylelikle rekabet gücünün arttırılabileceği belirtildi.

MİTSO’nun raporunda Bakanlığın Master Plan Çalışmasında bir ihracat ve ithalat limanı olarak işletilmesi düşünülen Kemerköy iskelesinin ise Gökova Körfezi’nin dünyanın en ünlü yat turizmi merkezi olması nedeniyle sadece yat yapımı ve yat turizmi için kullanılması önerildi.

Türkiye’nin kültür balığı üretiminin yüzde 68’inin Milas’ta üretilmekte olduğu belirtilen MİTSO raporunda, denizdeki balık çiftliklerinin ihtiyaçlarının karşılanabilmesi amacıyla Güllük – Kazıklı arasında bir lojistik destek iskelesi yapılması da istendi. Raporda, lojistik destek iskelesi konusunda Muğla Kültür Balıkçıları Derneği ile de görüş alışverişinde bulunulduğu belirtilerek iskelenin yapılabileceği iki yerle ilgide öneride bulunuldu.

MİTOS Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Ankara’daki toplantının çok verimli geçtiğini belirterek “Bakanlık tüm Türkiye’deki limanların, karayollarının, demiryollarının durumunu ve bunların OSB’lerle, serbest bölgelerle bağlantılarını değerlendirmeyi amaçlıyor. bu amaçla düzenlenen bu çok önemli toplantıya Türkiye genelinde TOBB’ye bağla 365 oda arasından sadece beş odanın davet edilmesi ve bunlar arasında MİTSO’nun da bulunması bizce çok önemli. Demek ki, ara rapor üzerine yaptığımız eleştiriler ve öneriler dikkate alınmış ve bu nedenle MİTSO davet edilmiş. Bu durum MİTSO’nun bir başarısıdır. Toplantıda, görüş ve önerilerimizi sözlü olarak da dile getirdik ve yazılı bir ek rapor daha sunduk” dedi.

Ank. Ulaştırma Bak. liman d.yolu top.