DOLAR
34,5250
EURO
36,1708
ALTIN
2.967,32
BIST
9.367,77










SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: ELEKTRONIK VE TELEKOMÜNIKASYON MAĞAZALARINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER

SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: ELEKTRONIK VE TELEKOMÜNIKASYON MAĞAZALARINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
05.06.2020 17:00
0
A+
A-

COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ

26. ELEKTRONIK VE TELEKOMÜNIKASYON MAĞAZALARINDA

ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER

Elektronik ve telekomünikasyon mağazaları müşteri yoğunluğu nedeniyle

COVID-19 bulaşma riskinin yüksek olduğu iş yerleridir. Bu iş yerlerinde iş yerinin

görünür bir yerine COVID-19 kapsamında alınması gereken önlemlerle ilgili afişler

(el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar) asılmalı ve

aşağıdaki önlemler alınmalıdır.

26.1. İş Yerine Yönelik Önlemler

» İçeride kalabalık oluşmasını engellemek için, dış kapıya içeriye girilmesini

engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici koyulmalıdır. Bu, kapının her iki

tarafından tutturularak asılabilecek basit bir kırmızı renkli kordon ya da şerit

olabileceği gibi, kasa, plastik duba gibi bir blokaj materyali de olabilir.

» Çalışan ve müşteri dahil 4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri

alınmalıdır. Sosyal mesafe kurallarına (en az 1 metre, 3-4 adım) uyulmalı, bu

mesafe yer işaretleriyle belirlenmelidir.

» İş yeri girişinde müşteriler tarafından kullanılmak üzere el antiseptiği veya

en az %70’lik alkol içeren kolonya bulundurulmalıdır. El antiseptiğinin

doluluk durumu belirli aralıklarla kontrol edilmeli ve her zaman dolu olması

sağlanmalıdır.

» Elle temas edilen teşhir ürünleri (cep telefonu, TV kumandası, oyun konsolu,

klavye vb.) her müşteriden/müşteri incelemesinden sonra %70’lik alkolle

temizlenmelidir.

» Ürünlerin ambalajı açılmamalı, müşterilerin sadece teşhir ürünlerini

incelemelerine izin verilmelidir.

» Test edilen mikrofonlar (karaoke mikrofonları gibi) mutlaka streç film ile

kaplanmalı ve her müşteriden sonra streç film yenilenmelidir. Yenileme

işlemi sonrası personel el antiseptiği kullanmalıdır.

» Personeli korumak için tezgâhlar ve müşteri alanı arasına geçici bir ayırıcı

veya pencere yerleştirilmelidir.

» Müşterilerden tercihen temassız olmak üzere nakit olmayan ödeme

yapmaları istenmelidir.

26.2. Müşterilere Yönelik Önlemler

» Müşterilerin iş yerinin girişinde görünür bir yere asılmış olan ve içeride

uyulması beklenen kuralları açıklayan bilgilendirmeyi okuması

sağlanmalıdır.

» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer

kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir kabul edilmemelidir.

» Müşteriler, diğer müşteriler ve çalışanlar ile aralarındaki sosyal mesafeyi

sağlamaları hususunda uyarılmalıdırlar.

» Müşterilerin maskeli olarak iş yerine girmesi sağlanmalıdır. Bu tip iş yerleri

ve genel olarak toplum içinde kuralına uygun olarak bez maske takılması

yeterlidir. Girişte maskesi olmayanlar için maske bulundurulmalıdır.

» Müşteri iş yerine girdiğinde el antiseptiği veya en az %70 alkol içeren

kolonya kullanmalıdır.

» Müşteriler, iş yeri içinde mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunmamalıdır.

Dokunulduğunda el antiseptiği kullanılmalıdır.

» Müşterilerin iş yeri içinde mümkün olduğu kadar kısa süre kalması

sağlanmalıdır.

26.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler

» Çalışan personelin COVID-19’un bulaşma yolları ve korunma önlemleri

konusunda bilgilenmesi sağlanmalıdır.

» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel

çalıştırılmamalıdır.

» Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler

gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşuna yönlendirilmelidir.

» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe

ya da kirlendikçe değiştirmelidir. Yeni maske takılırken el antiseptiği

kullanılmalıdır.

» Müşteri ile 1 metre sosyal mesafenin korunmalıdır. Müşteriye ürünün

tanıtılması, gösterilmesi gibi mesafenin korunamadığı durumlarda çalışma

öncesinde tıbbi maskeye ek olarak yüz koruyucu kullanılmalıdır.

» Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmalıdır. El hijyenini

sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su

ve sabunun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanılmalıdır. Antiseptik

içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.

» Personel temizlik yaparken eldiven kullanabilir. Eldivenli iken gereksiz

herhangi bir yere dokunulmamaya çalışılmalıdır. İş bitince eldiven çıkarılıp,

el hijyeni sağlanmalıdır.

» Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi

korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/

kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı

anda birden fazla kişi olmamalıdır.

26.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma

» İş yerlerinde her gün düzenli olarak temizlik yapılmalıdır.

» İş yerlerinin temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları,

telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat edilmelidir.

Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100

sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum

hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde

korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir

dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır

suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmalıdır.

» Klor bileşiklerinin uygun olmadığı yazar kasa, bilgisayar klavyeleri, telefon

ve diğer cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silerek dezenfeksiyon sağlanmalıdır.

» Çalışma tezgâhları, ekipmanları ve aletleri düzenli olarak temizlenmeli,

%70’lik alkol ile dezenfekte edilmelidir.

» Müşteriler ödeme terminalini kullanır ve dokunurlarsa hemen arkasından

%70’lik alkol ile temizlenmelidir.

» Temizlik yapan personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır.

Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp iş yerindeki çöp

kutusuna atmalı, ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamalı,

sabun ve suyun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanmalıdır.

» İş yerlerinin kapı ve pencereleri açılarak sık havalandırılması sağlanmalıdır.

» Merkezi havalandırma sistemleri bulunan iş yerlerinin havalandırması temiz

hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmeli, havalandırma

sistemlerinin bakımı ve filtre değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda

yapılmalıdır.

MİTSO : ÖNLEMLERE TİTİZLİKLE UYALIM… 

                Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması olan “COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ“nde işkollarına yönelik olarak belirlenmiş olan işyerlerinde uygulanacak hijyen önlemlerine titizlikle uyulması gerektiğini belitti. Özer, salgının her ne kadar yavaşlama sürecine girmiş olsa da riskin devam ettiğini hatırlattı ve “İşyeri sahiplerinin, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlıkları için bu kurallar titizlikle uygulanmalı” dedi.