SAĞLIK BAKANLIĞI UYARIYOR, MİTSO HATIRLATIYOR: EMLAKÇILAR VE GAYRIMENKUL DANIŞMANLIK OFISLERINDE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ
25. EMLAKÇILAR VE GAYRIMENKUL DANIŞMANLIK
OFISLERINDE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
Emlakçılar ve gayrimenkul danışmanlık ofisleri kapalı iş yeri özelliğinde olduğundan
COVID-19 bulaşma riski açısından önlem alınması gereken yerlerdendir. İş yerinin
görünür bir yerine COVID-19 bulaşma riski açısından alınması gereken önlemlerle
ilgili bilgilendirme afişleri (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması
gereken kurallar) asılmalıdır. İş yeri girişinde ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği
bulundurulmalıdır.
25.1. İş Yerine Yönelik Önlemler
» Çalışan personel COVID-19 hakkında bilgilendirilmelidir.
» İş yerinde 4 metrekareye bir kişi düşecek şekilde personel ve müşteri
planlaması yapılmalıdır.
» İş yerinde ve emlak gösterimi sırasında personelle müşteri arasında sosyal
mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.
» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer
kişilerin dışarıda kalmaları özendirilmelidir.
» İş yerine misafir alınmamalıdır.
» İş yerine gelen müşterilere su dışında içecek ve yiyecek ikramı
yapılmamalıdır.
» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe
ya da kirlendikçe değiştirmelidir. Yeni maske takılırken el antiseptiği
kullanılmalıdır.
25.2. Müşterilere Yönelik Önlemler
» Müşterilerin iş yerinin girişinde görünür bir yere asılmış olan ve içeride
uyulması beklenen kuralları açıklayan bilgilendirmeyi okuması
sağlanmalıdır.
» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer
kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir kabul edilmemelidir.
» Müşteriler, diğer müşteriler ve çalışanlar ile aralarındaki sosyal mesafeyi
korumaları hususunda uyarılmalıdırlar.
» Müşterilerin maskeli olarak iş yerine girmesi sağlanmalıdır. Bu tip iş yerleri
ve genel olarak toplum içinde kuralına uygun olarak bez maske takılması
yeterlidir. Girişte maskesi olmayanlar için maske bulundurulmalıdır.
» Müşteri iş yerine girdiğinde el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren
kolonya ile kullanılmalıdır.
» Müşteriler, iş yeri içinde mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunmamalıdır.
Dokunulduğunda el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Ödemelerde kredi kartı kullanılacaksa mümkünse temassız ödeme tercih
edilmelidir.
» Nakit para ödemelerinde el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Müşterilerin iş yeri içinde mümkün olduğu kadar kısa süre kalması
sağlanmalıdır.
» Emlakçılar ve gayrimenkul danışmanları araçla müşterileri ev, dükkan
göstermeye götürürken “COVID-19 Kapsamında Ticari Taksiler ve Taksi
Duraklarında Alınması Gereken Önlemler” başlıklı rehbere göre hareket
etmelidir.
25.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler
» Çalışan personelin COVID-19’un bulaşma yolları ve korunma önlemleri
konusunda bilgilenmesi sağlanmalıdır.
» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel
çalıştırılmamalıdır.
» Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler
gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşuna yönlendirilmelidir.
» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe
ya da kirlendikçe değiştirmelidir. Yeni maske takılırken el antiseptiği
kullanılmalıdır.
» Müşteri ile 1 metre sosyal mesafe korunmalıdır.
» Kalem kullanmak gerektiğinde çalışanlar ve müşteriler kendilerine ait
kalemleri kullanmalıdır.
» Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmalıdır. El hijyenini
sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su
ve sabunun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanılmalıdır. Antiseptik
içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.
» Personel temizlik yaparken eldiven kullanabilir. Eldivenli iken gereksiz
herhangi bir yere dokunulmamaya çalışılmalıdır. İş bitince eldiven çıkarılıp,
el hijyeni sağlanmalıdır.
» Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi
korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/
kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı
anda birden fazla kişi olmamalıdır.
25.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma
» İş yerlerinin kapı ve pencereleri açılarak sık havalandırılması sağlanmalıdır.
Merkezi havalandırma sistemleri bulunan iş yerlerinin havalandırması temiz
hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmeli, havalandırma
sistemlerinin bakımı ve filtre değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda
yapılmalıdır. Salon tipi klimalar ve vantilatörler kullanılmamalıdır.
» İş yerlerinde her gün düzenli olarak temizlik yapılmalıdır.
» İş yerlerinin temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (anahtarlar, kapı
kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat edilmelidir.
Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100
sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum
hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde
korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir
dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır
suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmalıdır.
» Klor bileşiklerinin uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer
cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silerek dezenfeksiyon sağlanmalıdır.
» Temizlik yapan personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır.
Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp iş yerindeki çöp
kutusuna atmalı, ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamalı,
sabun ve suyun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanmalıdır.
MİTSO : ÖNLEMLERE TİTİZLİKLE UYALIM…
Milas Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması olan “COVID-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ“nde işkollarına yönelik olarak belirlenmiş olan işyerlerinde uygulanacak hijyen önlemlerine titizlikle uyulması gerektiğini belitti. Özer, salgının her ne kadar yavaşlama sürecine girmiş olsa da riskin devam ettiğini hatırlattı ve “İşyeri sahiplerinin, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlıkları için bu kurallar titizlikle uygulanmalı” dedi.