DOLAR
32,3550
EURO
34,4110
ALTIN
2.499,29
BIST
9.814,19










ZEYTİNYAĞI SEZONUN İLK ALICISI JAPONYADAN GELDİ

ZEYTİNYAĞI SEZONUN İLK ALICISI JAPONYADAN GELDİ
06.08.2013 17:52
0
A+
A-

*Japonya, Türkiye’nin en çok zeytinyağı ihraç ettiği üç ülkeden biri haline geldi

*01 Kasım 2011 – 31 Ekim 2012 zaman aralığını kapsayan 2011/12 ihracat sezonunda Japonya’ya zeytinyağı ihracatımız 2 bin ton civarında gerçekleşti ve 7.5 milyon dolar döviz girdisi sağlandı.

*Öte yandan Japonya yılda 35 bin ton zeytinyağı ithal ediyor ve bu rakam dünya ortalamasının çok üzerinde bir artış gösteriyor. Türkiye orta vadede Japonya’ya zeytinyağı ihracatını 10 bin tona çıkarmayı umuyor.

* Yeni sezonda Türkiye’de 201 bin tonluk zeytinyağı rekoltesi bekleniyor.

Yeni sezonda 201 bin tonluk zeytinyağı üretiminin beklendiği Türkiye’ye sezonun ilk alıcısı Japonya’dan geldi. Japan Umekita Shoji Co. Ltd. Şirketinin üst düzey yetkilileri Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarıyla İzmir’de bir araya geldi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen buluşmada firmalar arasında ikili görüşmeler yapıldı. İthal ettiği zeytinyağını Japonya’da okul, hastane ve marketlere pazarlayan, aynı zamanda Japonya’da bir restoran sahibi olan Umekita Shoji Co. Ltd firması İzmir’de bir gün boyunca temaslarını sürdürdü ve bu süre içinde Japon firmasının alım yetkilileri sekiz Türk zeytinyağı ihracatçısıyla görüşmeler yaptılar.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından yapılan açıklamaya göre son yıllarda Japonya’ya zeytin ve zeytinyağı ihracatında olumlu gelişmeler yaşanıyor. Türkiye’nin en çok zeytinyağı ihraç ettiği üç ülkeden birisi olan Japonya’ya 1 Kasım 2011 – 31 Ekim 2012 tarihlerini kapsayan 2011 / 12 ihracat sezonunda Japonya’ya 2 bin ton zeytinyağı ihraç edilerek 7.5 milyon dolar döviz elde edildi.

Türkiye’nin önümüzdeki 4 – 5 yıllık süreçte dünyanın en büyük ikinci zeytinyağı üreticisi konumuna geleceğini belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli Türkiye için Japon pazarının önemine dikkat çekerek şöyle konuştu:

“. Japonya en fazla ihracat yaptığımız üçüncü ülke oldu. Japonya yıllık 35 bin ton civarında zeytinyağı ithal ediyor ve bu rakam her yıl dünya ortalamasının çok üzerinde artış gösteriyor. Türkiye’nin yakın gelecekte oluşacak üretim fazlasının katma değere dönüşebilmesi için ihracatımızı katlayarak arttırmak zorundayız. Japonya bu süreçte bizim en önemli ihraç pazarlarımızın başında gelecek” dedi.

JAPONYA’YA ZEYTİNYAĞ İHRACATINDA TANITIMIN ÖNEMİ BÜYÜK

Japon halkının sağlıklı beslenmeye çok önem verdiğini, alım gücü yüksek ve bilinçli tüketici kitlesine sahip olduğunu vurgulayan Güreli “Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, son iki yıldır Japonya’dan hem zeytinyağı ithalatçılarını, hem de Japonya’nın önde gelen yemek yazarlarını Türkiye’de ağırladı. Japonya’daki gıda fuarlarına katılarak Türk zeytin ve zeytinyağını tanıttık, tadım panelleri düzenledik. 2013 yılında da ZZTK’nın Japonya’da tanıtım etkinlikleri devam edecek. Olive Japan 2013 etkinliğinde katılımcı olarak yine seminer vereceğiz ve tadım yaptıracağız. Hedefimiz orta vadede Japonya’ya Türkiye’nin zeytinyağı ihracatını yıllık 10 bin ton seviyelerine çıkarmak.”

ENVER TUNA : İHRACAT İÇİN KALİTE VE TANITIMA DİKKAT

Japonya’nın Türk zeytinyağına gösterdiği ilgi Milas’ta da ilgiyle karşılandı. MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna, Türk zeytinyağının Japon pazarına girebilmesi için etkili bir çalışma yöntemi uygulayan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin çalışmalarına dikkat çekerek “Komite, Türk zeytin ve zeytinyağını Japonya’da tanıtmak için fuarlara katılmış, tadım panelleri düzenlemiş ve bunun sonucunda da Japonya’ya ihracatımız artmaya başlamış. Bu durum bizim yöremizdeki zeytin ve zeytinyağı üreticisi ve ticarethaneleri için de örnek olmalıdır. Öncelikle kaliteli zeytin ve zeytinyağı üretip gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında en etkili yöntemlerle tanıtımını yapmalıyız. Kaliteli üretim ve tanıtım bu işin olmazsa olmazıdır” dedi.