DOLAR
35,2522
EURO
36,7518
ALTIN
2.980,56
BIST
9.949,01










Hürriyet Ege MİTSO’DA… “MİLAS, ZEYTİNYAĞINDA ÇOK ÖNEMLİ BİR ATAK YAPTI”

Hürriyet Ege MİTSO’DA… “MİLAS, ZEYTİNYAĞINDA ÇOK ÖNEMLİ BİR ATAK YAPTI”
24.02.2020 14:14
0
A+
A-

*Hürriyet Gazetesinin Ege ekinin yazı işleri müdürlerinden Adnan Kaya Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret etti.

*Hürriyet Gazetesi Ege ekinin yazı işleri müdürü Adnan Kaya, Türkiye’de üretilmekte olan zeytinyağlarının kendi aralarında değil, yurt dışındaki markalarla rekabet etmesi gerektiğini ifade etti.

            Hürriyet Gazetesi‘nin Ege ekinin yazı işleri müdürlerinden Adnan Kaya, Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret etti. Son yıllarda Milas zeytinyağının büyük bir atak yaptığına dikkat çeken Adnan Kaya, Milas ve Ayvalık zeytinyağları arasında hoş bir rekabet başladığını belirterek “Bu rekabet, iki tarafı da geliştirici bir rekabet. Fakat asıl rekabet, Türkiye’de üretilmekte olan zeytinyağları ile yurtdışındaki zeytinyağı markaları arasında olmalı” dedi.

            MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer ve Muğla Borsası Meclis Başkanı Uğur Özen ile görüşen Adnan Kaya, Milas’ın son yıllarda zeytinyağında çok önemli bir atak yaptığını belirterek “Milas zeytinyağı hem kalitesini artmasıyla, hem coğrafi işaret sahip olmasıyla hem de markalaşmasıyla son yıllarda çok önemli bir atak yaptı. Ayrıca Milas zeytinyağının yurtiçinde ve yurtdışında katıldığı yarışmalarda ödüller kazanması da Milas zeytinyağının geldiği seviyeyi açıkça gösteriyor. Bu gelişimde MİTSO’nun ve MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’in gayretleri hiç kuşkusuz çok önemli. Milas zeytinyağının çok daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum” diye konuştu. Milas zeytinyağının Ayvalık bölgesiyle tatlı bir rekabete girdiğini de belirten Adnan Kaya, ” Bu rekabet, iki tarafı da geliştirici bir rekabet. Fakat asıl rekabet, Türkiye’de üretilmekte olan zeytinyağları ile yurtdışındaki zeytinyağı markaları arasında olmalı Rekabet, makul çerçevede olduğu zaman geliştirici olur. Fakat bu konuda çok dikkatli olmak gerekir. Türkiye’nin Milas olsun, Ayvalık olsun veya diğer bölgeler olsun, yurtdışındaki zeytinyağı markalarıyla rekabete girmesi gerekir. Rekabette asıl hedef, diğer ülkelerdeki zeytinyağı markaları olmalı” dedi.

            Muğla Borsası Meclis Başkanı İnşaat Mühendisi Uğur Özen de Milas zeytinyağının geldiği seviyenin önemini vurgulayarak “Milas zeytinyağı çok kısa sayılabilecek bir sürede çok önemli bir gelişme gösterdi. MİTSO’nun Milas zeytinyağına coğrafi işaret alması bu gelişmeyi hızlandırdı. Kısa sürede Milas zeytinyağı çok daha önem kazanacak. Yurtiçinde ve yurtdışında çok daha önemli yerlere gelecek” diye konuştu.

            MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de Hürriyet Gazetesi Ege Eki Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Adnan Kaya ve Muğla Borsası Meclis Başkanı Uğur Özen’in ziyaretlerinden duyduğu memnuniyeti ifade ederek MİTSO’nun Milas’ın zeytin ve zeytinyağının geliştirilmesi içi çalışmalarının aralıksız sürdüğünü ifade etti. Reşit Özer “Bizim önceliğimiz zeytinyağında kalitenin ve markalaşmanın artması. Bu yüzden markalı üretimi sürekli teşvik ediyoruz. Markalı üretimin artması tağşişli yağ satışlarını da önleyecektir. Ayrıca tanıtıma da çok önem veriyoruz. Milaslı zeytinyağı üreticilerinin yurtiçinde ve yurtdışındaki tüm yarışmalara katılmalarını teşvik ediyoruz. Bu yarışmalar zeytinyağımızın tanıtımı için çok önemli. Yurtiçinde ve yurtdışında düzenlenen yarışmalarda Milas zeytinyağının kazandığı madalyalar da zeytinyağımızın tanıtımına katkı sağlıyor” dedi. Milas zeytinyağına coğrafi işaret alınması, kalitesinin arttırılması ve markalaşmanın yanı sıra MİTSO’nun en önemli hedefinin zeytinyağında tağşişin önlenmesi olduğunu belirten Reşit Özer, “Tağşişin önlenmesi için hem üreticilerimizi bilinçlendirmeye çalışıyoruz, hem de TOBB’ye, Bakanlığa resmi yazılarla, raporlarla başvurarak tağşişin önlenmesini talep ediyoruz. Bakanlığın, bugün başlattığı gıda denetimlerini de destekliyoruz” diye konuştu.