DOLAR
34,3826
EURO
36,8470
ALTIN
2.970,27
BIST
9.184,82










MİTSO – ABİGEM İŞBİRLİĞİNDE MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ EĞİTİMİ

MİTSO –  ABİGEM İŞBİRLİĞİNDE MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ EĞİTİMİ
06.08.2013 18:02
0
A+
A-

*MİTSO salonunda düzenlenen MERSİS eğitim seminerine ilgili MİTSO personelinin yanı sıra ilçemizdeki çok sayıda mali müşavir ve muhasebeci de katıldı.

MİTSO, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından başlatılan merkezi kayıt sistemiyle ilgili olarak Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri (ABİGEM) ile işbirliği yaparak getirilen yeni sistem hakkında oda personeli, oda üyeleri, ilçemizdeki mali müşavir ve muhasebecilere yönelik olarak bir eğitim semineri düzenledi. Semineri sunmak için Ankara’dan davet edilen uzman eğitmen Selçuk Alkaş MERSİS konusunda yöneltilen soruları da yanıtladı.

MİTSO – ABİGEM Denizli Şubesinin işbirliğinde MİTSO Labranda Konferans Salonunda düzenlenen seminere konuşmacı olarak katılan uzman eğitmen Selçuk Alkaş “MERSİS – Son Kullanıcı Eğitimi” konulu sunumunda sistemin amacını; “Ticaret siciline kayıt zorunluluğu bulunan sermaye şirketleri ve kooperatifler, şahıs şirketleri, yabancı şirketlerin Türkiye şubeleri, dernek ve vakıf işletmelerinin kayıtlarının elektronik ortamda merkezi bir ticaret sicili kayıt sisteminde tutulması ve ticaret sicil işlemlerinin bu sistem üzerinden gerçekleştirilmesi ile bunların tek ortak anahtar numara ile takibinin sağlanması için merkezi kayıt sisteminin oluşturulması”, diye açıkladı.

Selçuk Alkaş MERSİS’in bir diğer amacının ise “Esnaf, serbest meslek erbabı, meslek örgütleri (sendikalar, odalar, birlikler ve bunların üst kuruluşları), kamu kuruluşları ve diğerleri (apartman yöneticiliği ve benzerleri gibi gerçek ve tüzel kişileri de kapsayacak şekilde ülke düzeyindeki tüm ekonomik birimlerin sisteme dahil edilmesi” olduğunu anlattı.

Uzman Eğitmen Selçuk Alkaş, sunumunun ardından kendisine MERSİS sistemiyle ilgili yöneltilen soruları yanıtladı. Bir muhasebecinin “Biz aslında Ticaret Sicil’in işini yapıyoruz. Ticaret Sicil’in işini biz neden yapalım? Madem yapacağız, bunun bir karşılığı olması gerekmiyor mu?” şeklindeki sorusunu yanıtlayan Uzman Eğitmen Selçuk Alkaş şöyle konuştu:

“Siz Ticaret Sicil’in işini yapmıyorsunuz. Herkeste biz Ticaret Sicil’in işini yapıyoruz, biz ne olacağız, şeklinde bir algı var ama siz Ticaret Sicil’in işini yapmıyorsunuz. Kendi işinizi yapıyorsunuz. Benim kişisel kanım, MERSİS sistemi dahilinde ücretlerinizin artmasıdır. Eğer siz MERSİS sistemini yapıyorsanız bunun bir karşılığı olmalı. Bu benim kişisel görüşüm”.

ENVER TUNA : EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZ SÜRECEK

MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna, MİTSO’nun 27 Mart 2013 tarihinden bu yana Merkezi Sicil Kayıt Sistemi – MERSİS’e uygun olarak kayıt yaptığını belirterek “MİTSO olarak mevzuatları, uygulamalarda yapılan değişiklikleri ve yenilikleri çok yakından takip ediyoruz. Mevzuat değişiklikleriyle ilgili olarak üyelerimize daha nitelikli hizmet sunabilmek adına ilgili oda personelimizi eğitime gönderdik. Bu konuda üyelerimizi ve mali müşavirlerle muhasebecileri de bilgilendirmek üzere bir seminer düzenledik. Seminerin, hem ilgili personelimiz için, mali müşavir ve muhasebeciler için yararlı olduğunu düşünüyorum. Bundan sonra da benzer eğitim çalışmalarımız sürecek. MİTSO Yönetimi olarak; hizmet kalitesinin altyapısının iyi bir eğitim olduğu gerçeğini hep göz önünde bulundurduk. Bundan sonra da bu ilke doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.

MİTSO’DA GENEL BİLGİLENDİRMESİ YAPILAN
MERSİS SİSTEMİ HAKKINDA BAZI BAŞLIKLAR:

MERSİS NEDİR?

Kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilgilerin tek noktadan sunulması, sisteme dahil kişiliklere ait bilgilerin ortak anahtar bir numara ile bir sistemde birleştirilmesini sağlayan, sistemde tutulan şirket bilgilerinin uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesini amaçlayan ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen bir proje.

Bu projeyle göre, sistemde yer alan bilgilerin, kişisel bilgilerin gizliliği ve AB müktesebatı çerçevesinde belirlenecek kurallara göre özel sektör kuruluşlarıyla paylaşımı gerçekleştirilebilecek.
MERSİS Projesinin uygulamaya geçilmesiyle birlikte; ilk aşamada, ticaret sicilinde işlem gören ticari işletmeler, şahıs işletmesi, yabancı şirket Türkiye temsilcilikleri, sermaye şirketleri, kooperatifler ile dernek ve vakıflar ve bunlara ait işletmelere ilişkin bilgilerin yer aldığı ve bunlara ilişkin ticaret sicilindeki bütün işlemlerinin online yapılabilmesine imkan sağlayan merkezi veri tabanı oluşturulmuş olacak.

Bu sistemlerden MERSİS ile varılmak istenilen hedefler şöyle tanımlanıyor:

1. Kurumların, tüzel kişilikler ile ilgili yürüttükleri hizmetlerde MERSİS numarası ile işlem yapar hale gelmeleri sonucunda şirketlerle ilgili ihtiyaç duydukları bilgilere de güvenli, hızlı ve kolay ulaşabilmesi sağlanacak.
2. Vatandaşlarımızın Kamu kurumları ile ilgili iş ve işlemlerinde ihtiyaç duyulan bilgilere sistem üzerinden güncel olarak ulaşılabilmesi mümkün olacak.
3. Tüzel kişilere ilişkin verilerin de MERSİS sistemi ile, MERNİS, TAKBİS, ADNKS gibi merkezi bir yapıya kavuşturulması gerçekleştirilecek.
4. AB Şirketler Hukukunun uygulanmasında önemli bir rol oynayan Ticaret Sicil Teşkilatları bakımından da ülkemizde uygun altyapı oluşturulabilecek.

MERSİS projesinden beklenen yararlar ise şöyle sıralanıyor:

Kısa vadede;

Yeni şirket kurulumu, bilgi güncelleme, şirket birleştirme, unvan değişikliği, iflas başvuruları ve genel kurul bildirimi çevrimiçi yapılabilecek, onaylanabilecek ve arşivlenebilecek. İşe başlama, kapama gibi süreçlerin hızlandırılarak bürokrasinin azaltılması sağlanacak.

Orta vadede;

Çeşitli lisans başvuruları, mali destek ve teşvik başvuruları, çalışan SGK kayıtları, vergi beyan ve ödemeleri, v.b. işlemler çevrimiçi yapılabilecek, onaylanacak ve arşivlenecek. Elektronik ortamda azalan bürokrasiyle birlikte yabancı yatırımcılar için de kolaylık sağlanmış olacak. Ülkemizde şirketlerin yaşam süreçleri içinde faaliyetlerini sürdürebilmeleri amacıyla çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarından aldıkları veya almaları muhtemel tescil, izin, patent ve belge işlemleri de kapsama dâhil edilecek.
Uzun vadede;

Tüm kurumların, tüzel kişilikler ile ilgili iş ve işlemlerinin tek noktadan yapabilmelerini sağlanacak. Kamu hizmetlerinin 7/24 esası ile vatandaşa internet üzerinden hizmet götürebilmesi ile hizmette farklılık, hızlılık ve vatandaşın daha az maliyetle işinin görülmesi sağlanmış olacak. Kişiler,işlemlerinin çözümü için kamu kurumlarına gitmeyecek, beklemeyecek, işlemini hızlı ve güvenli bir şekilde internet üzerinden yapabilecek.

MERSİS VE DİĞER KAYIT SİSTEMLERİ

Türkiye’de işlemlerin kolaylaştırılabilmesi ve daha hızlı yapılabilmesi, AB’yu uyumlu hale getirilebilmesi kapsamında uygulamaya konulan dört veri tabanı bulunuyor. Bunlar; kimlik bilgilerinin olduğu “Kimlik Paylaşım Sistemi (MERNİS)”, adres bilgilerinin tutulduğu “Ulusal Adres Paylaşım Sistemi (UAPS)”, Tapu ve kadastro bilgilerinin kayıtlı olduğu “Tapu Kayıt Bilgi Sistemi (TAKBİS)” ve tüzel kişiliklerinin kayıtlı olduğu “Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS)”.

MERSİS Hakkında her türlü bilgi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ÇAĞRI MERKEZİ (444 84 82) arayabilirsiniz.