MİTSO; BALOYA ORTAK OLUYOR
Milas Ticaret ve Sanayi Odasının Eylül ayı olağan Meclis toplantısında, Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları BALO Projesine 50 bin liralık bir pay ile ortak olunmasına oybirliği ile karar verildi. Toplantıda ayrıca MİTSOnun Ağustos ayı bütçesi de gelir gider denk olmak üzere 343 bin 915 TL, 81 Krş. olarak oybirliği ile onaylandı.
MİTSOnun Eylül ayı olağan Meclis toplantı, Meclis Başkanı Reşit Özerin başkanlığında toplandı. Toplantıda odanın Eylül ayı bütçesi gelir ve gider denk olmak üzere 343 bin 915 TL. 81 Krş. olarak oybirliği ile kabul edildi.
Gündemdeki, kısa adı BALO olan Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları projesine 50 bin liralık bir payla ortak olunması konusu oda üyelerinin tartışmasına açıldı. Yapılan tartışmaların ardından oy birliği ile MİTSOnun TOBBnin de destek verdiği BALO Projesine 50 bin liralık bir payla ortak olmasına oybirliği ile karar verildi.
BALO PROJESİ NEDİR?
Ege Bölgesindeki organize sanayi bölgeleri başta olmak üzere Batı Anadoludaki tüm sanayi tesislerini demiryolu ile Avrupaya bağlayacak Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) projesi konusunda ilk adımı Manisa Ticaret ve Sanayi Odası atmıştı. Daha sonra projeye Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) da sahip çıkmıştı. TOBBnin önderliğinde sürdürülmesi kararlaştırılan projeye; Egedeki odaların ve organize sanayi bölgelerinin ortak olması çağrısında bulunulurken 125 milyon Avroluk proje için TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu da TOBBun katkıda bulunacağı açıklanmıştı. Projenin gerçekleştirilebilmesi için BALO Lojistik Hizmetler A.Şnin kurulması kararlaştırılırken konuyla ilgili kapsamlı bilgilendirmenin yapılabilmesi için Manisada geniş katılımlı bir toplantı gerçekleştirilmişti.
Balo Projesine göre; 125 milyon Avro tutarında bir yatırımla, tüm Anadoludaki ihraç ürünleri demiryolu ile Bandırmaya taşınacak. Burada gidecekleri ülkelere göre ayrıştırılacak ve konteynırlara yüklendikten sonra trenlere yerleştirilecek. Trenler daha sonra feribotlarla Tekirdağa geçirilecek. Yükler buradan demiryoluyla gidecekleri Avrupa ülkelerine gönderilecek. BALO Projesi yatırımının gerçekleşmesiyle ihracatçı firmaların taşımacılık maliyetleri deniz ve karayoluna göre konteyner başına 500 Avro düşecek. Bu projeye göre Avrupaya demiryolu ile ulaşım, karayoluna göre 1100 kilometreden 500 kilometreye inecek ve böylece taşımacılık maliyeti yüzde 30 azalacak. Projenin gerçekleşmesi durumunda örneğin; Manisa veya Torbalıdan alınacak yükün Viyanaya ulaşması 7 günde olacak. Maliyet karayoluna göre yüzde 55 düşecek. Bir konteynerin Viyanada kapıya teslim fiyatı 2 bin 300 Avrodan bin 235 Avroya kadar inebilecek. Bir buzdolabının Lyona taşınma maliyeti 30 Avrodan 19 Avroya düşecek Bir yıl içinde bitirilmesi planlanan BALO ile Polonyanın Krakov şehrinden Almanyanın Köln kentine kadar tüm Avrupa şehirlerine ucuz ve hızlı yük taşıma mümkün olacak. İhracat maliyetinin düşmesi ile birlikte Türk ürünlerinin Çin ürünleriyle ihracatta rekabet edebilme şansı daha da artacak. Ayrıca projenin gerçekleşmesiyle 500 kişiye de iş olanağı sağlanacak. Projenin bir diğer olumlu yansıması ise taşımacılık maliyetlerinin düşmesiyle birlikte Avrupada üretim yapmakta olan bazı fabrikaların üretimlerini Türkiyeye kaydırabilecek olmaları. Türk Hava Yollarının rezervasyon sistemi örnek alınarak çalışacak sistem ile sanayici internetten yük bildirimi yapabilecek.
BALO, MİLAS İÇİN DE YARARLI OLACAK
MİTSO Oda Meclisinin de oy birliği ile hisse sahibi olma kararı aldığı BALO Projesi, Milasa da olumlu katkılar sağlayacak. Öncelikle Milas OSBnin gerçekleşmesi durumunda, geçen yıl Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Stratejik Plana almış olduğu Tüm OSBlerin demiryoluna bağlantısının sağlanması kararı kapsamında Milas OSBnin de demiryolu ağına bağlanması kolaylaşacak. Böylece Milas OSBde üretilen ürünler BALO projesi kapsamında çok daha uygun ve ekonomik taşıma koşullarında Avrupa ülkelerine gönderilebilecek. Böylece Milas OSBde üretilen ürünlerin rekabet gücü daha da artmış olacak. Rekabet gücünün artmasıyla üretim gücü daha da artacak olan Milas OSB böylece birçok kişiye de iş olanağı sağlayabilecek.
ENVER TUNA TEŞEKKÜR ETTİ
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna, BALO Projesine ortak olunması konusunda Oda Meclisinde oybirliği ile karar alınmış olması nedeniyle Meclis üyelerine teşekkür etti. Projenin, Türkiyenin Avrupa pazarlarındaki rekabet şansını arttıracağını vurgulayan Enver Tuna Elbette bu durum Milas OSBye ve genel anlamda Milasta üretilen diğer ihraç ürünlerine de olumlu şekilde yansıyacaktır. Bu projenin gerçekleşmesiyle taşımacılık maliyeti düşecek, ürünlerin rekabet şansı artacak, bu da üretimin ve dolayısıyla istihdamın da artmasına neden olacaktır dedi. Enver Tuna, projenin aynı zamanda karlı bir yatırım alanı olduğunu belirterek MİTSOnun 50 bin liralık payının gelecekte çok gelir getiren çok değerli bir paya dönüşeceğini de belirterek bu konuda oybirliği ile karar alan Meclis üyelerine teşekkür etti.