DOLAR
34,4317
EURO
36,1497
ALTIN
2.959,80
BIST
9.367,77










Sanayi Bakanı da Güllük e Demiryolu Dedi

Sanayi Bakanı da Güllük e Demiryolu Dedi
06.08.2013 17:35
0
A+
A-

* MİTSO’nun gündeme taşıdığı Milas’a demiryolu bağlantısının sağlanması konusuna Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’den de destek geldi.
* İstanbul Çırağan Otel de yapılan “Türkiye Sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”nda konuşan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün de OSB’lere demiryolu bağlantısının önemini vurgularken Güllük limanına demiryolu bağlantısının da gündemde olduğunu söyledi.
* ”2011 – 2014 AB Üyeliğine Doğru / Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi”nde de denizyolu ve demiryolu taşımacılığına özel bir yer ayrılırken OSB’lerin demiryolu bağlantısının sağlanacağı vurgulandı.

Bir süre önce MİTSO’nun gündeme getirdiği Milas’a demiryolu bağlantısı sağlanması önerisine Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’den de destek geldi. İstanbul’daki “Türkiye sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”nda konuşan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, AB ile uyum sürecinde deniz ve demiryolu ulaşımına önem verileceğini, OSB’lere mutlaka demiryolu bağlantısı yapılacağını söyledi. MİTSO’nun Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna tarafından temsil edildiği toplantıda Bakan Ergün, Güllük limanına da demiryolu bağlantısının sağlanmasının önemini vurguladı.
Bir süre önce MİTSO’nun gündeme getirdiği Güneybatı Anadolu’nun tarım, sanayi, maden ve orman ürünlerinin demiryolu ile Milas OSB’ye ve Güllük limanına bağlanması önerisi, İstanbul’da yapılan “Türkiye Sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”nda da yankı buldu. İstanbul’da Çırağan Otel’de yapılan toplantıda MİTSO, Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna tarafından temsil edildi. “Türkiye Sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”na katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, bakanlık olarak amaçlarının “Türk sanayisinin rekabet gücünü ve verimliliğini arttırarak dünya ihracatından daha fazla pay alan, ağırlıklı olarak yüksek katma değerli ve ileri teknolojiye dayalı ürünlerin üretildiği, istihdam sorununu çözmüş nitelikli işgücüne sahip, topluma ve çevreye duyarlı bir sanayi yapısına dönüşümü hızlandırmaktır” diye konuştu. Ergün; amaçlarının makroekonomik hedefler doğrultusunda daha rekabetçi bir özel sektör oluşturmak olduğunu belirterek bu yaklaşım çerçevesinde bakanlık olarak “Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi – 2011 – 2014 AB Üyeliğine Doğru / Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi” adı altında kapsamlı bir eylem planı hazırladıklarını söyledi. Bu plan kapsamında sanayinin dünyayla rekabete açık bir şekilde gelişebilmesi için altyapı yatırımlarına büyük önem verdiklerini anlatan Bakan Nihat Ergün “Bu bağlamda karayollarında yoğunlaşan ulaştırma hizmetlerinin maliyet, güvenlik ve zaman açısından ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Ulaştırma sektörü, AB’ye uyum gelişmeleri doğrultusunda altyapı ve düzenlemeyle ilgili eksikliklere yönelik etkin hizmet sağlayacak biçimde yapısal dönüş süreci içine girmiş ve işletme konularında iyileşmeler başlatılmıştır” dedi. Sanayide rekabet gücünün arttırılabilmesi için ulaştırma giderlerinin en aza indirilmesinin kaçınılmaz bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Bakan Ergün OSB’lerin demiryolu bağlantılarının yapılacağını ve deniz taşımacılığına da önem verileceğini ve bu kapsamda Güllük iskelesinin demiryolu bağlantısının gerçekleştirileceğini de sözlerine ekledi.

OSB’lere Demiryolu Bağlantısı Eylem Planında Da Yer Aldı

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan ve “Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi 2011 – 2014 / AB Üyeliğine Doğru” adıyla yayınlanan kitapta “Ulaştırma Sektörü” konusunda “Mevcut Durum” değerlendirilirken “Karayollarında yoğunlaşan ulaştırma hizmetleri maliyet, güvenlik ve zaman açısından ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Aynı taşıma mesafesi ve doluluk oranları için denizyolu yük taşıma maliyeti, karayolu yük taşıma maliyetinden yaklaşık yüzde 85 daha ucuzdur” denilerek deniz taşımacılığının önemi vurgulandı. Kitapta demiryolunun önemine de değinilerek şöyle deniliyor: “blok tren işletmeciliği yurt içi ve yurt dışı yük nakliyatında girdi maliyetlerinin azalmasına olanak sağlanmıştır. Organize sanayi bölgelerinde Ulaştırma Bakanlığı ve özel sektör işbirliği ile iltisak hatları oluşturulmuştur.. Avrupa’da yaygınlaşan karayollarının yükünü hafifleterek demiryollarının potansiyelini daha etkin bir şekilde kullanmayı amaçlayan Ro-La projesi Türkiye’de de başlatılmıştır. Demiryolu ulaşımının daha hızlı, güvenli ve verimli hale getirilmesi için Demiryolları Kanunu ile ilgili çalışmalar halen sürdürülmektedir”.

Eylem Planı : OSB’lere Demiryolu Bağlantısı
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından İstanbul’da, Çırağan Otelde yapılan “Türkiye Sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”nda Türkiye’nin hedefinin “Orta ve yüksek teknolojili ürünlerde Avrasya’nın üretim üssü olmak” olduğu vurgulanırken bu yolda bakanlıkça yapılmış olan eylem planı da açıklandı. Eylem planının “Altyapı Sektörleri” başlıklı bölümünde OSB – demiryolu bağlantısı konusuna özel bir önem veriliyor. Eylem planında bu konu “Organize sanayi bölgelerine, büyük fabrikaların ve limanlara özel sektör katkısı ile demiryolu bağlantı hatları yapılacaktır” şeklinde yer alıyor. Ayrıca limanlara yönelik olarak “limanların geri sahasında demiryolu aktarım terminalleri veya karada konteynır terminalleri kurularak demiryolu taşımacılık anlayışından lojistik taşımacılık anlayışına geçilecektir” deniliyor.

Enver TUNA “Güllük ve Milas OSB de Demiryolu Bağlantısı Kapsamına Giriyor”
İstanbul’daki “Türkiye Sanayi Stratejisi Tanıtım Toplantısı”nda MİTSO’yu temsil eden Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna açıklanan “2011 – 2014 AB Üyeliğine Doğru / Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi” kapsamında OSB’lere ve limanlara demiryolu bağlantısının özel bir yer verildiğinin görüldüğünü belirterek “Bizim bir süredir dile getirmekte olduğumuz Milas’a demiryolu bağlantısı kurulması önerimiz böylece AB yolunda Türkiye’nin belirlemiş olduğu Sanayi Stratejisi Belgesi’nde de yer almış oldu. Bu bizim için çok sevindirici bir gelişmedir” diye konuştu. Enver Tuna, Milas OSB’ye ve Güllük limanına demiryolu bağlantısının yanı sıra eylem planında limanların geri sahalarının değerlendirilmesi konusunun da bulunduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:

“Eylem planı kapsamında Güllük limanının geri bölgesinde de zorunlu olarak demiryolu aktarım terminalleri, konteynır terminalleri oluşturulması söz konusu. Bu nedenle Milaslılar olarak bu gelişmelere şimdiden hazırlıklı olmalıyız. Bu işin planlamasını, gerekli hazırlıkları şimdiden yapmalıyız. Bizim birçok platformda dile getirdiğimiz Milas’a demiryolu bağlantısı sağlanması önerimizin ne kadar doğru bir saptama olduğu Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın eylem planında yer almış olması Milas ve MİTSO adına gurur verici ve sevindirici bir gelişme olmuştur. Ayrıca Sayın Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün toplantının açılışında yaptığı konuşmada OSB’lerin ve limanların demiryolu bağlantısının önemini vurgularken Güllük limanına demiryolu bağlantısının kurulacağını özellikle vurguladı. Bunlar bizim için çok sevindirici gelişmeler ” diye konuştu.