MİTSO'ya hoşgeldiniz. Bugün: 16 Haziran 2019, Pazar




“Tarladan Tatlar” projesi, Muğla’da tarım ile turizmi buluşturacak “MİLAS BU PROJENİN TAM DA ORTASINDA OLACAK”

“Tarladan Tatlar” projesi, Muğla’da tarım ile turizmi buluşturacak  “MİLAS BU PROJENİN TAM DA ORTASINDA OLACAK”

*TUI Care Foundation ve TUI Travel Foundation’un girişimiyle Muğla’ta tarımsal üretimi turizmle doğrudan buluşturmayı, turistlerin yöre halkıyla buluşmasını ve bölgenin kırsal geçim kaynaklarının desteklenmesini amaçlayan “Tarladan Tatlar” projesi tanıtıldı. Projeye MUTSO ile FETAV da destek veriyor.

*Proje ile ilgili soruları yanıtlayan projenin Türkiye Koordinatörü Şemsi Toprak “Milas bu projenin tam da ortasında olacak” dedi.

            Muğla’daki tarımsal ürünlerin doğrudan ve en kısa sürede turistik tesislere ulaştırılmasıyla turizm sektörüyle birlikte tarımsal üretimi de teşvik edilmesini ve turistlerle tarımsal üretimdeki üreticilerin kültürel buluşmasını amaçlayan “Tarladan Tatlar” projesi Muğla Ticaret ve Sanayi Odası’nda tanıtıldı. Dünyanın önde gelen uluslararası bir turizm kuruluşu olan TUI Care Foundation ve The Travel Foundation tarafından başlatılan ve Muğla ticaret ve Sanayi Odası, Fethiye Turizm, Tanıtım, Eğitim, Kültür ve Çevre Vakfı (FETAV) ‘nın proje ortağı olarak destek verdikleri “Tarladan Tatlar” projesi üç yıl sürecek. 150 üreticiyi kapsayacak proje kapsamında Muğla bölgesinde üretilen tarımsal ve yerel ürünlerin oteller, restoranlar ve hediyelik eşya dükkanlarında satışını kolaylaştırarak yerel üreticilerin turizmden daha çok yararlanması hedefleniyor.

            Muğla Ticaret ve Sanayi Odası’nda yapılan “Tarladan Tatlar” projesinin tanıtım toplantısının açılış konuşmasını yapan MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ercan, Muğla’nın turizmin yanısıra önemli bir tarımsal üretim bölgesi olduğunu anlatarak “Tarladan Tatlar” projesinin turizmin 12 aya yayılması konusunda önemli bir adım olduğunu ve bu proje için Muğla’nın son derece isabetli bir seçim olduğunu söyledi.

            TUI Care Foundation Yönetim Kurulu Üyesi ve Hollanda Tur Operatörleri Birliği Başkanı Frank Oostdam TUI olarak 25 ülkede 30 proje yürüttüklerini anlatarak turizmi deniz, kum ve güneş seçeneğinin dışında yeni seçenekler oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Frank Oostdam konuşmasında “Bu proje kuruluşumuzun hem vizyon, hem de misyon olarak yüzde yüz benimsediği bir projedir. Biz turizmin aynı zamanda tatil yörelerinde, destinasyonlarda farklı projelerin başlatılmasında, yürütülmesinde ve tanıtılmasında çok etkili bir sektör olduğuna inanıyoruz. Bu projelerde, yerel olarak projeleri yürüttüğümüz ortaklarımızla, tatile getirdiğimiz ya da götürdüğümüz tatilcilerin yerel ürünlerle buluşturulmasını amaçlıyoruz. Bu noktada turizm kesinlikle bir itici güç olacaktır. Bu tür projeler, tatile gelen misafirlerin yerel halkla buluşmasında önemli rol oynayacaktır. Bölge turizmine  ve bölge halkına çok önemli etki yapacaktır. Günümüz turizminde deniz, kum, güneşi kullanmanın yanında yerel kültürü ve halkı tanımak anlamında önemli bir anlayış farklılaşması var. Artık turizm, gidilen ülkenin yerelini tanımak  gibi bir anlayış geliştirdi. Tatil yapıyoruz fakat, kalben inandığımız bir konuda yerel halkla uzun vadeli bir bağ kurmaktır. İnanıyorum ki, sürdürülebilir turizm adına çok önemli işler yapıyoruz” dedi.

            Türkiye Köy-Koop birliği Başkanı Eray Çiçek ise kooperatiflerin uzun yıllardır üretmiş oldukları ürünlerin pazara sunulması konusunda sıkıntılar çektiğini belirterek “Türk tarımı ve dünya tarımında özellikle birincil üretim dediğimiz üretimlerin ciddi anlamda para kazanmadığını, bunların devlet destekleriyle üretildiğini ama esas para kazananın ise işlenmiş ürünler üzerinden katma değer oluşturularak yapıldığını bilmekteyiz” dedi ve “Tarladan Tatlar” projesinin Muğlalı üreticiler için önemli katkılar sağlayacağını umduklarını söyledi.

            Muğla Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş da konuşmasında Türkiye’de tarımsal ürünlerde fiyat artışlarının pazara yansımasının en önemli nedeninin aracı kuruluşlar olduğunu ifade ederek “Hem köylünün üretiminden para kazanabilmesi, hem de halkın sağlıklı ve ucuz besin yiyebilmesinin en önemli yolu üretim kooperatifleri ve tüketip kooperatifleriyle örgütlenmektir” dedi. Türkiye’de turizm faaliyetinin sadece ekonomik bir faaliyet alanına indirgendiğini eleştiren Vali Yardımcısı “Konunun kültürel boyutunu ihmal ediyoruz. Turistler en ucuz yoldan tatil yapmanın yolunu ararken, biz de onları 5 yıldızlı otellere mahkum etmeye başladık. Turizmin kültürel boyutu, insanların birbirini tanıması, yabancılaşmanın önlenmesi açısından da önemli bir unsurdur” dedi.

            Açılış konuşmalarının ardından Travel Foundation Destinasyon Programları Müdürü Terry Brown ile TUI Care Foundation Stratejik Programlar Başkanı Jost Neumann ve Proje Koordinatörü Şemsi Toprak tarafından kurum tarafından dünyada yapılmakta olan proje uygulamaları ve “Tarladan Tatlar” projesi kapsamında Muğla’da yapılacak çalışmalar anlatıldı. 

            Sunumların ardından toplantıya katılanların proje hakkındaki sorularına açıklamalar yapıldı. MİTSO Meclis Üyesi Reşat Uygun’un “Milas bu projenin neresinde olacak?” şeklindeki sorusuna yanıt veren projenin Türkiye Programı Proje Koordinatörü Şemsi Toprak “Milas çok önemli bir üretim merkezi. Bunu biliyoruz. Milas, bu projenin tam ortasında olacak” diye yanıtladı.