Uygulama 1 martta başladı… YETKİ KABUL İŞLEMLERİ ODALARA VE NOTERLERE GİTMEDEN ÜCRETSİZ OLARAK YAPILABİLİYOR
*Yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesine 1 martta başlandı
*Odaların üyeleri, hizmet binasına ya da noterle gitmeden şirket yetkililerinin imza beyannamelerini elektronik ortamda ücretsiz olarak temin edebilecekler.
Yetki Kabul İşlemleri’nin Elektronik Ortamda Yürütülmesi 1 Mart 2022 tarihinde başlamıştır.
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40 ıncı maddesinde şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin imza verilerinin, mevcut olması halinde kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan verilerden elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi düzenlenmiş ve böylece fiziki olarak ticaret sicili müdürlüklerine verilmesi gereken imza beyannamesinin elektronik ortama taşınması amaçlanmıştır.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) ile bu kapsamda yürütülen entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır. Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’ den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir.
Diğer taraftan, şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’ te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturulmuştur.
Söz konusu uygulama Ticaret Sicili Müdürlüğü birimince 01 Mart 2022 tarihinden itibaren başlamış ve ilk imza beyanını dijital ortamda gerçekleştirmiştir.
Kullanıcılar tarafından yapılacak başvuruların herhangi bir aksama olmadan devam etmesi için MERSİS ana sayfasında bulunan ‘Yardım’ içerisinde ‘Dijital İmza Beyanı’ dokümanının incelenmesi ve bu yeni uygulama ile işlemlerin nasıl yürütüleceği hakkında bilgi edinilmesi hususu önem arz etmektedir.
Yazı detayını buraya yazınız