DOLAR
34,5227
EURO
36,1720
ALTIN
2.962,76
BIST
9.367,77










BİR RASTLANTI SONUCU ZEYTİNCİ OLDU ŞİMDİ HEDEFİ AB’YE İHRACAT

BİR RASTLANTI SONUCU ZEYTİNCİ OLDU ŞİMDİ HEDEFİ AB’YE İHRACAT
22.01.2021 17:03
0
A+
A-

*Milas’ın çiçeği burnunda zeytinyağı üreticisi Selen Bayrambaş, Gökçeler Mahallesi Muhtarı Hüseyin Pırnaz ile birlikte MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’i ziyaret ederek Milas zeytinyağına AB coğrafi işareti alınması nedeniyle teşekkür etti.

*Selen Bayrambaş, zeytinyağı üreticileri olarak hedeflerinin AB ülkelerine ihracat olduğunu söyledi.

            O aslen Trabzonlu idi. Bir Karadeniz kızıydı.

            Fakat nasıl olduysa oldu, hamsiye değil zeytine, zeytinyağına bağlandı.

            Gazi Üniversitesi İşletme Bölümünü bitirmişti. Bir bankada 4 yıl, ardından Türkiye İhracatçılar Meclisinde 6 yıl çalışmış olmasına rağmen yüreğinde filizlenen zeytin ve zeytinyağı sevdasıyla İstanbul’u arkasında bırakıp Milas’a gelmişti. Milas’ın Alaçam mahallesinde bir zeytinlik satın aldı. Zeytinci oldu. “Natura Mono” diye markasını bile oldu.

            Şimdi kendi zeytinliğinin zeytinlerini hasat ediyor, özenle seçip kimi zeytin tanelerini sofralığa, kimilerini yağlığa ayırıyor.

            Sofralığa ayırdıklarından  nefis çekişkeler, yağlı zeytinler hazırlıyor, olgun, kara zeytinleri selelerde, keten çuvallarda tatlandırıp bastırma zeytinler yapıyor ki, yemeye doyulmaz, satmaya kıyılmaz…

            Yağlığa ayırdığı alaca renkli memecik zeytinlerini özenle sıktırıp AB Coğrafi İşareti standartlarına uygun nitelikte nefis zeytinyağları elde ediyor.

            Zeytine “hanım eli değince” sanki zeytin ağaçlarının bile yüzü gülüyor, verimi artıyor, lezzeti katlanıyor.

            Çiçeği burnunda zeytinci Selen Bayrambaş zeytinin büyüsüne kapılma öyküsünü aslında bir rastlantı sonucu başladığını söylüyor:

            “Türkiye’nin önemli bir zeytin ve zeytinyağı üreticisi olduğunu biliyordum. Fakat Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde çalışırken zeytinyağlarımızın yurtdışında yeterince ilgi görmediğini fark ettim. Bu durum ilgimi çekti. Nedenlerini araştırmaya başladığımda gördüm ki, ülkemizin zeytinyağları ya yeterince markalı sofralık ürün olarak üretilmiyor, ya da yeterli kalitede üretilmiş olsa bile yurtdışında tanıtımı yapılamıyor”

            Selen Bayrambaş‘ın önceleri ticari bir ürün olarak ilgisini çeken zeytin ve zeytinyağı üzerine merakı daha da artmış. Araştırdıkça aslında zeytinin ve zeytinyağının insan sağlığı için ne kadar yararlı bir ürün olduğunu, adeta anne sütüne eşdeğer besleyici özelliği olduğunu, hatta bazı hastalıkların ve yaraların iyileştirilmesindeki etkisinin adeta mucize düzeyinde olduğunu keşfetmiş.

            Zeytinin ve zeytinyağının özelliklerini keşfettikçe zeytin ve zeytinyağı ile adeta gönül bağı oluşan Selen Bayrambaş, bir rastlantı sonucu geldiği Milas’ın aslında tam bir zeytincilik merkezi olduğunu görmüş. Hemen kararını verip Alaçam mahallesinde 5 dönüm de olsa bir zeytinlik satın almış. Kolları sıvayıp zeytinciliğe başlamış.

            Zeytinliğinin küçük olması, Selen Bayrambaş‘ı engellememiş. Bayrambaş bunu şöyle anlatıyor:

             “Zeytinliğimiz küçüktü fakat hedeflerimiz büyüktü. Komşularımızdan, komşu mahallelerden zeytinlikler kiralayarak üretimimizi arttırmaya başladık. Üretimin içine girince zeytin ve zeytinyağına olan duygusal bağımız daha da arttı. Markalaşmaya yöneldik. Bizim için doğa, doğallık çok önemli olduğu için “Natura Mono” diye, yani aslında “tek doğa” diye markamızı aldık. Satışlara başladık.

            Zeytin ve zeytinyağı üretimine girince, yöreyi, yöre insanını tanıdıkça yeni yeni hedeflerin ortaya çıkmaya başladığın belirten Selen Bayrambaş “Yöremizde doğal pek çok çeşitli ürün üretiliyor. Öncelikle bunları işleyerek doğal reçeller, marmelatlar, turşular hazırlamayı hedefliyoruz. Yöremizde çok becerikli köy kadınları var. Onların el ürünlerini değerlendirip aile bütçelerine katkıda bulunmalarını sağlamak istiyoruz. Bu şekilde özellikle köy kadınlarının kendi ayakları üzerinde durmalarını hedefliyoruz” diye anlatıyor.

            Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nın (MİTSO) Milas zeytinyağına AB’den coğrafi işaret almasının da kendilerini çok etkilediğini ifade eden Selen Bayrambaş “AB coğrafi işareti bizim zeytine olan ilgimizin ne kadar isabetli olduğunu da ortaya koydu. Artık hedeflerimiz daha da büyüdü. AB ülkelerine kendi markamızla “Natura Mono” markamızla zeytinyağı ihraç etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu. MİTSO’nun Milas zeytinyağına AB coğrafi işareti almasının yörenin zeytinyağındaki kaderini değiştireceğini de belirten Selen Bayrambaş “Bir zeytinyağı üreticisi olarak bize bu sevinci yaşattığı için MİTSO’ya ve MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’e çabaları nedeniyle çok teşekkür ediyoruz ” dedi ve  “Natura Mono” markalı yeni ürün zeytinyağını Özer‘e armağan etti.

            MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de Milas zeytinyağında 66’ıncaı markanın sahibi olan Selen Bayrambaş‘ı kutlayarak hedeflerinin her zaman AB coğrafi işareti standartlarında zeytinyağı üretmek ve bunları AB ülkelerine ihraç etmek olmasını istedi.