Milas Belediyesi ve MİTSO kararlı: “SÜPERMARKETLERDE MİLAS ZEYTİNYAĞININ BULUNMASINI İSTİYORUZ”
*MİTSO’nun girişimi ve davetiyle Milas’taki süpermarketlerin yöneticilerinin katılımıyla, süpermarketlerde Milas ürünlerinin de yer almasını sağlamak amacıyla bir toplantı düzenlendi.
*Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat ve MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer; süpermarketlerin yöneticilerinden mağazalarda başta Milas’ın markalaşmış zeytinyağları olmak üzere Milas ürünlerinin yer almasını istediler.
Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimi ve daveti üzerine Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, oda yöneticileri ve Milas’taki süpermarketlerin temsilcilerinin katıldığı bir toplantı düzenlendi. Toplantıda Belediye Başkanı Muhammet Tokat ve MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, süpermarketlerin temsilcilerinden mağazalarında Milas zeytinyağları başta olmak üzere Milas ürünlerinin yer almasını istediler.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’in ve oda yönetim kurulunun yoğun gayretleriyle bir yandan Milas zeytin ve zeytinyağına coğrafi işaret tescili yaptırılması, bir yandan Milas zeytinyağlarının Milas – Bodrum Havalimanı’nda açılacak bir stantta tanıtımı için girişimler sürdürülürken diğer yandan da Milas zeytinyağlarının ilçedeki süpermarketlerin raflarında yer bulması için çaba gösteriliyor. Bu amaçla MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’in çağrısıyla MİTSO’da bir toplantı düzenlendi. Toplantıya Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Yönetim Kurulu Üyeleri Koray Türkoğlu, Mehmet Yiğit ve Turgay Ertuğrul ile Milas’taki 8 süpermarketin temsilcileri katıldılar.
Toplantının açılış konuşmasını yapan MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer “Milas çok önemli bir zeytincilik merkezi. Türkiye’deki zeytin ağacı varlığının yaklaşık yüzde 10’u Milas’ta bulunuyor. Fakat biz bunu gerektiği şekilde değerlendiremiyoruz. Bugün Milas’ta tescilleri yapılmış 24 zeytinyağı markası var. Ancak biz bunları Milas’taki süpermarketlerde göremiyoruz. Süpermarketler ya zeytinyağına raflarında hiç yer vermiyorlar, ya da başka bölgelerin başka markalarını satışa sunuyorlar. Oysa Milas’ta Milas zeytinyağları satılmalı. Üstelik bu 24 markadan bazıları ABD’de, Avrupa’da çeşitli yarışmalarda altın, gümüş ve bronz madalya almış durumdalar. Çok zarif şişeler içinde satışa sunuluyorlar. Mutlaka Milas zeytinyağlarının Milas’taki süpermarketlerin raflarında yer almasını istiyoruz. Süpermarketlerde bir standımız olsun. Burada zeytinyağlarımızı, zeytinyağından yapılmış sabunlarımızı, çeşitli Milas ürünlerini satışa sunabilelim” diye konuştu.
Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat da seçildiği günden beri Milas markalı ürünlerin süpermarketlerin raflarında yer alması için çeşitli girişimlerde bulunduklarını ancak hiçbir sonuç alamadıklarını belirterek; “Fakat bu kez kararlıyız. Daha önce sadece önermiştik. Fakat bu kez istiyoruz. Mutlaka Milas’taki süpermarketlerde başta Milas zeytinyağları olmak üzere Milas ürünlerinin yer almasını istiyoruz” dedi.
Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, Milas’ın zeytinyağlarının kendisine özgü kokusu ve rengi olduğunu, farklı bir lezzeti bulunduğunu da vurgulayarak “Size gelen müşterinize alışmış olduğu Milas zeytinyağını sunmazsanız yanlış yapmış olursunuz. Milaslıları alışmadıkları farklı bölgelerin zeytinyağlarına yöneltmiş olursunuz. Bu da yanılış olur. Biz sadece 3 tane zeytinyağı markasının süpermarketlerin raflarında yer almasını istemiyoruz. Milas’ın ürünlerinin tanıtılacağı bir stant istiyoruz. Bizim ayrıca Labranda suyumuz var. Bir içenin bir daha başka su içemediği Labranda suyumuz da Milas’taki çoğu süpermarkette bulunmuyor. Bu konuda da üst düzeyde görüşmeler yaptık. Fakat sorun bir türlü çözülemedi. Labranda suyuna alışmış olan Milaslılara siz başka markalarda sular veriyorsunuz. Bu da yanlış oluyor” diye konuştu.
Toplantıya katılan süpermarketlerin temsilcileri de Belediye Başkanı Muhammet Tokat ve MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’in kendilerine iletilen önerilerini bölge müdürlüklerine ve genel müdürlüklerine ileteceklerini belirttiler. Zeytinyağlarının stanttan daha çok raflarda yer almasının daha uygun olacağını belirten süpermarket temsilcileri raflarda yer alacak ürünlerin mutlaka gıda güvenilirliği sertifikasının olması gerektiğini, ürün veren firmaların mutlaka iade kabul etmesi gerektiğini vurguladılar.
Dia SA sahibi Ender Sakallı 24 çeşit zeytinyağı markasının olduğunun söylendiğini ancak raflarında bu kadar çok markaya yer vermelerinin mümkün olmadığını belirterek “Bu kadar çok markayı genel müdürlüğe göndersek sonuç alamayız. Pepsine yer vermeye kalksak yer yetmez. Bize cevap verebilecek 2 – 3 marka olması önemli. Bunlar, talebimizi karşılayacak markalar olmalı” diye konuştu.
CarrefourSA. Temsilcisi Nazife Meydan, satış yerlerinde zeytinyağlarının satın alacakların yağları tadabilecekleri bir ortam oluşturulmasının yararlı olacağını belirterek “Eğer süpermarketlerde yerel ürünler yer alırsa yerel markalı ürünlerin daha çok satılacağına inanıyorum. Özellikle organik ürünlere rağbet çok. İnsanlar Organik ürün tercih ediyorlar. Organik ürünler konulabilirse satışı daha kolay olacaktır. İnsanlar normal fabrika yağı ile organik zeytinyağını yan yana gördüklerinde, rengini karşılaştırdığında zaten bunu fark edeceklerdir. Buranın organik zeytinyağının tadını alanın bundan vazgeçebileceğini sanmıyorum ” dedi.
Pehlivanoğlu Mağazası Müdür Yardımcısı Erdinç Özdemir satışa sunulacak ürünlerin tanıtımı ve ambalajının da çok önemli olduğunu belirterek “Mutlaka iyi bir ambalaj olmalı. Varsa kazandığı madalyalar mutlaka ambalaj üzerinde belirtilmeli. İyi bir tanıtım yapmak gerekiyor. Bize gelenler, buranın ürünü hediyelik bir şeyler almak istiyorlar. Özellikle hediyelik zeytinyağı almak istiyorlar. Mecburen yok diyoruz. Olursa satış yapacağımıza inanıyorum” dedi.
Tesco Kipa Müdürü Emrah Onur Öztürk ise kendisinin bu konuya destek vereceğini belirterek “Ben şahsen bu konuya destek olacağım. Dün bu konuyu genel müdür ile konuştum O da olumlu karşıladı. Bu konuda görüşmeler sürecek. İyi bir sonuç alacağımızı umuyorum Biz zaten bu konuya olumlu yaklaşıyoruz. Destekliyoruz. Olması için gereken desteği veririz. Ancak bir de raf katılım payı konusu var. Bu konunun da çözümlenmesi gerekiyor” dedi.
MİGROS Mağaza Müdürü Erdem Kurt da “Burada amaç Milas zeytinyağlarının tanıtımı mı ticaret mi? Bunu bilmemiz gerekiyor. Bizim mağazalarımızda hiç zeytinyağı olmasa hiç kimse çıkıp da zeytinyağı sormaz. Bu biraz da üreticilerin sorunu. Üretici firmalar tanıtıma önem vermeli. Kendileri girişimde bulunmalı. Bodrum’da 60 yaşlarında bir kadın şimdi portakal reçeli yapıyor. Önce Turgutreis’te küçük bir dükkanı vardı. Şimdi bizim Bodrum’daki bütün mağazalarımızda onun portakal reçeli var. Burada da zeytinyağı üreten firmalar biraz da kendileri çaba göstermeliler” dedi. Firmaların para kazanmaktan çok önce tanıtıma önem vermesi gerektiğini anlatan Erdem Kurt satışların da stanttan önce reyondan yapılmasının daha kolay olacağını belirterek “Bir kere ürünün mağazaya girmesi önemli. Bir kez girdikten sonra bizlerin de gayreti ile çok iyi yerlere gelinebilir” diye konuştu.
Şok Marketler Mağaza Yöneticisi Taşkın Ballı ise bu konuyu dönemsel toplantılarında dile getirdiklerini anlatarak “Bu konuları dönemsel toplantılarımızda anlattık. Şimdi bu işin altyapısı ile ilgili çalışmalar sürüyor. Altyapı hazırlanınca bu işin olacağına inanıyorum” dedi.
BİM A.Ş. Bölge Sorumlusu Eşref Olcay konuyu merkezi yönetime ileteceklerini belirterek “Ancak merkezi yönetimin konuya nasıl yaklaşacağını bilmiyorum. O firmalar öncelikle ürünlerinin örneklerini getirerek kendileri başvuruda bulunmalılar. Eğer burada bu işi yapabilirsek mutlaka bu diğer mağazalarımıza da yansır. Bizim 3 bin 800 mağazamız var. Bu mağazalara da ürün girer. Biz bu konuyu gereken yerlere iletiriz” dedi.
Selika – Selimiye Kardeşler Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Yılmaz ise kendisinin zaten hep Milas ürünlerini tercih ettiklerini ve özellikle bu amaçla sadece Labranda su sattıklarını anlattı. Labranda suyun satışı konusunda karşılaştıkları sorunları da anlatan Yaşar Yılmaz’a Belediye Başkanı Muhammet Tokat gereken kolaylığın gösterileceğini söyledi.
Firma yöneticilerinin yaptığı değerlendirmeler üzerine görüşlerini açıklayan MİTSO Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Ertuğrul zeytinyağında ilk amacın tanıtım olması gerektiğini vurgulayarak “Başlangıçta elbette tanıtım çok önemli. Arkadaşlar önce karlarından fedakarlık yapacaklar. Sonra kârı düşünecekler. Ancak süpermarketler de parayı Milas’tan kazanıyorlar. Kazandıkları paraları da İstanbul’a götürüyorlar. Onların da Milas’ın ürünlerine kolaylık ve ilgi göstermeleri gerekiyor” dedi.
MİTSO Yönetim Kurulu Üyesi Koray Türkoğlu da firmaların Milas ürünlerine yer vermesinin sonucunda kendilerinin de kazançlı çıkacağını belirterek “Biz sizden öncelikle ürünlerimizi tanıtmak için yer talep ediyoruz. Raflarınızdan 1 metrekarelik yer bile yeterli olabilir. Önce Milas kazansın, sonra siz de kazanırsınız” dedi.
Toplantının kapanış konuşmasını yapan Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, Labranda suyunun önemli bir marka olduğunu işaret ederek süpermarketlerden Labranda suyuna ilgi göstermelerini istedi.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de toplantıya katılan firma temsilcilerine teşekkür etti. Özer, bu toplantının bir ilk olduğuna dikkat çekerek kısa bir süre sonra ikinci toplantının yapılacağını ve bu konuda alınan mesafenin değerlendirileceğini ve gerekli girişimlerin sürdürüleceğini söyledi. Reşit Özer daha sonra toplantıya katılan firma temsilcilerine içlerinde Milas zeytinyağları ve zeytinyağı sabunları bulunan birer hediye paketi armağan etti.