DOLAR
32,3565
EURO
34,4292
ALTIN
2.435,74
BIST
9.814,19










MİTSO; BALOYA ORTAK OLUYOR

MİTSO; BALOYA ORTAK OLUYOR
06.08.2013 17:41
0
A+
A-

Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nın Eylül ayı olağan Meclis toplantısında, “Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları – BALO” Projesine 50 bin liralık bir pay ile ortak olunmasına oybirliği ile karar verildi. Toplantıda ayrıca MİTSO’nun Ağustos ayı bütçesi de gelir – gider denk olmak üzere 343 bin 915 TL, 81 Krş. olarak oybirliği ile onaylandı.
MİTSO’nun Eylül ayı olağan Meclis toplantı, Meclis Başkanı Reşit Özer’in başkanlığında toplandı. Toplantıda odanın Eylül ayı bütçesi gelir ve gider denk olmak üzere 343 bin 915 TL. 81 Krş. olarak oybirliği ile kabul edildi.
Gündemdeki, kısa adı BALO olan Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları projesine 50 bin liralık bir payla ortak olunması konusu oda üyelerinin tartışmasına açıldı. Yapılan tartışmaların ardından oy birliği ile MİTSO’nun TOBB’nin de destek verdiği BALO Projesine 50 bin liralık bir payla ortak olmasına oybirliği ile karar verildi.
BALO PROJESİ NEDİR?
Ege Bölgesi’ndeki organize sanayi bölgeleri başta olmak üzere Batı Anadolu’daki tüm sanayi tesislerini demiryolu ile Avrupa’ya bağlayacak Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) projesi konusunda ilk adımı Manisa Ticaret ve Sanayi Odası atmıştı. Daha sonra projeye Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) da sahip çıkmıştı. TOBB’nin önderliğinde sürdürülmesi kararlaştırılan projeye; Ege’deki odaların ve organize sanayi bölgelerinin ortak olması çağrısında bulunulurken 125 milyon Avroluk proje için TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu da TOBB’un katkıda bulunacağı açıklanmıştı. Projenin gerçekleştirilebilmesi için “BALO Lojistik Hizmetler A.Ş’nin kurulması kararlaştırılırken konuyla ilgili kapsamlı bilgilendirmenin yapılabilmesi için Manisa’da geniş katılımlı bir toplantı gerçekleştirilmişti.
Balo Projesine göre; 125 milyon Avro tutarında bir yatırımla, tüm Anadolu’daki ihraç ürünleri demiryolu ile Bandırma’ya taşınacak. Burada gidecekleri ülkelere göre ayrıştırılacak ve konteynırlara yüklendikten sonra trenlere yerleştirilecek. Trenler daha sonra feribotlarla Tekirdağ’a geçirilecek. Yükler buradan demiryoluyla gidecekleri Avrupa ülkelerine gönderilecek. BALO Projesi yatırımının gerçekleşmesiyle ihracatçı firmaların taşımacılık maliyetleri deniz ve karayoluna göre konteyner başına 500 Avro düşecek. Bu projeye göre Avrupa’ya demiryolu ile ulaşım, karayoluna göre 1100 kilometreden 500 kilometreye inecek ve böylece taşımacılık maliyeti yüzde 30 azalacak. Projenin gerçekleşmesi durumunda örneğin; Manisa veya Torbalı’dan alınacak yükün Viyana’ya ulaşması 7 günde olacak. Maliyet karayoluna göre yüzde 55 düşecek. Bir konteynerin Viyana’da kapıya teslim fiyatı 2 bin 300 Avrodan bin 235 Avroya kadar inebilecek. Bir buzdolabının Lyon’a taşınma maliyeti 30 Avrodan 19 Avroya düşecek Bir yıl içinde bitirilmesi planlanan BALO ile Polonya’nın Krakov şehrinden Almanya’nın Köln kentine kadar tüm Avrupa şehirlerine ucuz ve hızlı yük taşıma mümkün olacak. İhracat maliyetinin düşmesi ile birlikte Türk ürünlerinin Çin ürünleriyle ihracatta rekabet edebilme şansı daha da artacak. Ayrıca projenin gerçekleşmesiyle 500 kişiye de iş olanağı sağlanacak. Projenin bir diğer olumlu yansıması ise taşımacılık maliyetlerinin düşmesiyle birlikte Avrupa’da üretim yapmakta olan bazı fabrikaların üretimlerini Türkiye’ye kaydırabilecek olmaları. Türk Hava Yolları’nın rezervasyon sistemi örnek alınarak çalışacak sistem ile sanayici internetten yük bildirimi yapabilecek.
BALO, MİLAS İÇİN DE YARARLI OLACAK
MİTSO Oda Meclisi’nin de oy birliği ile hisse sahibi olma kararı aldığı BALO Projesi, Milas’a da olumlu katkılar sağlayacak. Öncelikle Milas OSB’nin gerçekleşmesi durumunda, geçen yıl Sanayi ve Ticaret Bakanlığının “Stratejik Plan”a almış olduğu “Tüm OSB’lerin demiryoluna bağlantısının sağlanması kararı kapsamında Milas OSB’nin de demiryolu ağına bağlanması kolaylaşacak. Böylece Milas OSB’de üretilen ürünler BALO projesi kapsamında çok daha uygun ve ekonomik taşıma koşullarında Avrupa ülkelerine gönderilebilecek. Böylece Milas OSB’de üretilen ürünlerin rekabet gücü daha da artmış olacak. Rekabet gücünün artmasıyla üretim gücü daha da artacak olan Milas OSB böylece birçok kişiye de iş olanağı sağlayabilecek.
ENVER TUNA TEŞEKKÜR ETTİ
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna, BALO Projesine ortak olunması konusunda Oda Meclisinde oybirliği ile karar alınmış olması nedeniyle Meclis üyelerine teşekkür etti. Projenin, Türkiye’nin Avrupa pazarlarındaki rekabet şansını arttıracağını vurgulayan Enver Tuna “Elbette bu durum Milas OSB’ye ve genel anlamda Milas’ta üretilen diğer ihraç ürünlerine de olumlu şekilde yansıyacaktır. Bu projenin gerçekleşmesiyle taşımacılık maliyeti düşecek, ürünlerin rekabet şansı artacak, bu da üretimin ve dolayısıyla istihdamın da artmasına neden olacaktır” dedi. Enver Tuna, projenin aynı zamanda karlı bir yatırım alanı olduğunu belirterek MİTSO’nun 50 bin liralık payının gelecekte çok gelir getiren çok değerli bir paya dönüşeceğini de belirterek bu konuda oybirliği ile karar alan Meclis üyelerine teşekkür etti.