DOLAR
34,5352
EURO
36,1397
ALTIN
2.963,78
BIST
9.367,77










MİTSO “Zeytin, zeytinyağı ve coğrafi işaret çalıştayı düzenledi. “MİLAS’IN COĞRAFİ İŞARETİNİ KISKANMAYAN YOK”

MİTSO “Zeytin, zeytinyağı ve coğrafi işaret çalıştayı düzenledi.  “MİLAS’IN COĞRAFİ İŞARETİNİ KISKANMAYAN YOK”
08.11.2017 11:34
0
A+
A-

*MİTSO tarafından düzenlenen “Zeytin, Zeytinyağı ve Coğrafi İşaret” çalıştayında konuşan Milas’ın ödüllü zeytinyağı üreticilerinden Ali Osman Menteşe “Milas’ın coğrafi işaretini kıskanmayan yok” dedi. Menteşe, konuşmasında bir zeytin ve zeytinyağı üreticileri birliği kurulması gerektiğin ifade etti.

*Ödüllü zeytinyağı üreticilerinden Ömer Faruk Akarca ise Milas zeytinyağının pazarlamada en önemli avantajının Milas zeytinyağının bir hikayesinin olması olduğunu belirterek internet üzerinden satışlara önem verilmesi gerektiğini söyledi.

*MİTSO Meclis Başkanı Mustafa Yüksel ise konuşmasında İspanya’da bu yıl 300 – 350 bin ton üretim açığı olduğunu belirterek “Zeytinyağı fiyatları yükselecek. Üretici elindeki zeytinyağını satmasın, beklesin. Paraya acil ihtiyacı olmayan yağını satmasın” dedi.

Milas Ticaret ve Sanayi Odası, yeni zeytin hasat dönemine girilirken Milas’taki markalı zeytinyağı üreticilerinin Milas zeytinyağının coğrafi işaret standartlarında üretim yapmaları ve odadan etiket alarak coğrafi işaretli zeytinyağı satmaları için çağrıda bulunmak ve onların yeni döneme ilişkin görüş ve önerilerini almak amacıyla bir çalıştay düzenledi.

MİTSO’nun düzenlediği çalıştayın açılış konuşmasın yapan MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, coğrafi işaret alınmasıyla birlikte Milas zeytinyağının artı bir değer kazandığını ifade ederek bu durumun Milas zeytinyağının rakiplerinin de artmasına neden olduğunu söyledi. Reşit Özer konuşmasında “Milas zeytinyağının rakipleri artıyor.Biz de bu duruma göre kendimizi hazırlamalıyız. Bizin rekabetteki en önemli avantajımız, sahip olduğumuz coğrafi işaret. Coğrafi işaret, Milas zeytinyağının rekabet yarışına birkaç adım önde başlamasını sağlıyor. Eğer bizler bunun kıymetini bilir de coğrafi işaret standartlarında zeytinyağı üretmeye önem verirsek, zarif şişeler içinde pazara sunabilirsek zeytinyağı pazarında büyük bir şans yakalayabiliriz. Fakat coğrafi işaretin kıymetini bilmez de geleneksel yöntemlerle üretimimiz sürdürürsek bir süre sonra rekabet ortamına ayak uyduramayacağımız için Milas’ta zeytinyağı üretimini bitirmek zorunda kalabiliriz” diye konuştu.

Daha sonra zeytin, zeytin üzerine efsaneler, zeytincilik yasası ve coğrafi işaret mevzuatıyla ilgili bir sunum yapıldı. Sunumun ardından toplantıya katılan markalı Milas zeytinyağı üreticileri görüş ve önerilerini dile getirdiler.

Kendi butik tesisinde memecik türü zeytinlerden elde ettiği zeytinyağı ile AB ülkeleriyle ABD’de ödüller kazanan zeytinyağı üreticisi Ali Osman Menteşe ilk konuşmayı yaptı. Menteşe konuşmasında coğrafi işaret etiketi alabilecek zeytinyağının Milas bölgesindeki memecik türü zeytinlerden erken hasat, soğuk sıkım yöntemiyle elde edilmiş olması gerektiğini anlattı. Ali Osman Menteşe, Milas zeytinyağına coğrafi işaretin memecik türü zeytinlerden elde edilen zeytinyağı için alındığını anımsatarak “Eğer zeytinyağının içine Gemlik türü zeytinden elde edilmiş zeytinyağı karıştırırsak bu durum duyusal analizde ortaya çıkar ve coğrafi işaret alınamaz” dedi. Milaslı zeytin ve zeytinyağı üreticisinin bir “üretici birliği” şeklinde örgütlenmesi gerektiğini de anlatan Ali Osman Menteşe “Önümüzdeki en önemli sorun pazarlama. Pazarlama konusunda da Milas çok avantajlı konumda. Bodrum gibi bir turizm merkezinin yanında olmak Milas zeytinyağının pazarlanmasında çok büyük bir avantaj sağlıyor” dedi. Milas zeytinyağına MİTSO tarafından coğrafi işaret alınmasının çok önemli bir adım olduğunu da belirten Menteşe “Milas’ın coğrafi işaret alması çok büyük bir avantaj yarattı. Sanmayın ki Milas’ın coğrafi işaretini kıskanmayan yok. Tam tersine, Milas’ın coğrafi işaret pek çok zeytinyağı üreticisi bölge tarafından çok kıskanılıyor” dedi. Menteşe, bugüne dek edindiği bilgi ve tecrübeleri zeytinyağı üreticileriyle paylaşabileceğini ifade ederek “İstediğiniz zaman çağırın, gelip fabrikalarınızda size yardımcı olmaya hazırım” diye konuştu.

Milas’ın markalı ve ödüllü zeytinyağı üreticilerinden Ömer Faruk Akarca’da konuşmasında zeytinyağının pazarlamasında internet üzerinden satışlara önem verilmesi gerektiğini anlattı. Yurt içine 3-5 liradan zeytinyağı satmaktansa yurtdışına 3-5 dolardan satmanın çok daha önemli olduğunu ifade eden Ömer Faruk Akarca “Biz zeytinyağını hikayesiyle birlikte satmalıyız. Milas zeytinyağının güzel bir hikayesi var. Zeytinyağını internet üzerinden hikayesiyle birlikte satışa sunmalıyız… Japonlar çok sadık alıcılardır. Japon pazarına girmeliyiz. Şimdi Katar ile birlikte iyi bir hikaye oluştu. Duygusal bir ortam var. Katar, bizim ürünlerimiz için çok iyi bir pazar olabilir. Ortadoğu pazarı, Dubai, bizim için hedef pazarlar olmalı. Fakat bunun için çok iyi düzenlenmiş bir internet sayfası olması gerekiyor” dedi. Akarca, isteyenlere internetten aktif şekilde yararlanabilmeleri için zeytinyağı üreticilerine her türlü yardımda bulunmaya hazır olduğunu da sözlerine ekledi.

Zeytinyağı üreticilerinden Mehmet Ateş de konuşmasında yollarda, pazar yerlerinde karışık yağların ucuz fiyatlarla satılmakta olduğuna dikkat çekerek karışık yağ satışlarının önlenmesini istedi.

Zeytinyağı üreticilerinden Ertaş Avcı ise konuşmasında Milas’ta bir dolum tesisi bulunmadığını, her üretici firmanın kendi dolum tesisini kurmasının ise mümkün olmadığını ve bu işin çok maliyetli bir iş olduğunu anlatarak “Milas’ta ortak bir dolum tesisi kuralım” diye konuştu.

Zeytinyağı ticaretiyle uğraşanlardan Levent Baydal ise üreticinin kaliteli zeytinyağı üretmesi ve tanıtıma önem verilmesi gerektiğini ifade ederek “Tanıtım için bir rüzgar yakalamalıyız. Zeytin Hasat Şenliği’ne Canan Karatay’ın gelecek olması bir rüzgar estirir. Bu tür tanıtıcı faaliyetlere önem vermeliyiz” dedi.

Zeytinyağı üreticilerinden Uğur Özen konuşmasında tağşişli (karışık) yağ satışları konusunda oda olarak girişimde bulunulmasını ve denetimler yapılması gerektiğini söyledi.

Gülseren Çıngıl Buldanlı Bodrum’daki satış yerlerinde fason olarak dolum yaptırdıkları zeytinyağını kendi markalarıyla satışa sunduklarını belirterek “Tüketiciler de üreticilerin çoğu da coğrafi işaret konusunda bilgili değiller. Onları bu konuda açıklayıcı bilgiler verilse iyi olur. Milas zeytinyağını alanlar önce genizdeki yanma nedeniyle tepki gösteriyorlar. Fakat anlatınca bir alan bir daha almak için dönüyor. Milas zeytinyağına özellikle Ankaralı müşterilerimiz çok ilgi gösteriyor” dedi.

Zeytinyağı üreticilerinden Serhat Aslan ise “Biz Milas’a dışarıdan geldiğimiz için eksikleri daha iyi görüyoruz; Bodrum’a geçenler yol kenarında çilekçileri görüp, Milas’ın çileği mi meşhur, diye soruyorlar. Milas’ın bir zeytincilik merkezi olduğunu insanlara göstermemiz gerekiyor. Herkes iyi zeytinyağı üretebilir. Fakat asıl olan iyi pazarlama. Önümüzde Ayvalık örneği var; Ayvalık pik yaptı. Artık gidecek yeri yok. Oysa bizim önümüz açık. Bu bizim için çok büyük bir avantaj. Bu avantajı değerlendirmeliyiz. Bunun için de tanıtım çok önemli” dedi.

Son olarak bir kez daha söz alan Ali Osman Menteşe, bazı kişilerin Milas zeytinyağının genzi yakmasından yakındığını ifade ederek “Elbette yakacak. Biz kirazı suyu vermiyoruz. Çilek sıkmıyoruz. Biz zeytin meyvesinin suyunu satıyoruz. Zeytin acı bir meyvedir. Zeytinyağı da bir meyve suyudur. Zeytin meyvesinin suyudur. Bu nedenle iyi zeytinyağı da elbette biraz acı olacak ve genzi yakacak” dedi.

Son olarak konuşan MİTSO Meclis Başkanı Mustafa Yüksel ise konuşmasında İspanya’da bu yıl 300 – 350 bin ton üretim açığı olduğunu belirterek “Zeytinyağı fiyatları yükselecek. Üretici elindeki zeytinyağını satmasın” dedi. Uzun süredir zeytinde verim düşüklüğü yaşandığını ancak bu yıl üretimde bir “altın yıl” yaşanacağını anlatan Mustafa Yüksel “Bugün için en kötü tane zeytin 4 liradan, iyisi 8 liradan satılırken zeytinyağı 12 liradan satılır mı? Eğer satılıyorsa bu karışık yağdır. Zeytinde bu yıl ürün bol, zeytinyağının fiyatı düşecek diye spekülasyon yapılıyor. Bu gerçekçi değil. İspanya’da bu yıl 300 – 350 bin ton üretim açığı var. Zeytinyağı fiyatları yükselecek. Üretici elindeki zeytinyağını satmasın, beklesin. Paraya acil ihtiyacı olmayan yağını satmasın” dedi.

MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de kapanış konuşmasında çalıştaya katılanlara teşekkür ederek “Sizlerin görüşleri ve önerileri bizim için çok önemli. Görüşleriniz, önerilerinizi mutlaka değerlendireceğiz. Bizim sizden istediğimiz ise coğrafi işaret standartlarında zeytinyağı üretimi yapıp bunu markalı bir şekilde pazara sunmak” diye konuşarak toplantıyı sona erdirdi.