Milas a Demiryolu İstemimiz Yankı Buldu
Son olarak Muğlada yapılan TOBB üyesi Muğla odalarının ortak toplantısında MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna tarafından bir kez daha dile getirilen demiryolu talebi 25 Aralık Cumartesi günü Yeni Asır gazetesinde manşetten verildi. Yeni Asırda Denizliden Güllüke uzanan bir demiryolu ve trenin resmedilirken gazete yılda 13 milyon ton tekstil, maden ve tarım ürünü bu yol üzerinden taşınıp dünyaya ulaştırılacak Demiryolu Değil Altın Yol manşetiyle verildi. Gazetenin manşet altında ise Aydın ile Güllük Limanı arasında döşenecek 178 kilometrelik yeni demiryolu hattı, 50milyar liralık gelir sağlanacak ifadesi yer aldı.
Muğlada TOBB üyesi odaların yaptıkları ortak toplantıda MİTSO Yönetim Kurulu Üyesi Enver Tuna yaptığı konuşmada, Milas OSBnin Söke ve Aydına demiryolu bağlantısının navlun ücretlerini düşüreceği, bunun ise OSBde üretilen ürünlerin rekabet gücünü arttıracağı vurgulamış, kamyonlarla mermer ve feldispat taşımacılığının karayollarındaki turizm amaçlı ulaşımı da olumsuz yönde etkilediğini anlatmış, demiryolunun Muğla üzerinden Antalyaya kadar uzatılmasının ise turizmde farklı bir seçenek oluşturacağını dile getirmişti.
Yeni Asır gazetesinin Muğla temsilcisi Bekir Tosun tarafından yapılan haberde ayrıca, Denizli Güllük demiryolu ile ilgili EBSO Meclis Başkanı Mehmet Tiryaki, Denizli Ticaret Odası Başkanı Necdet Özer, Ege İhracatçı Birliği Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, AKP Muğla İl Başkanı Gültekin Akçanın da Denizli Güllük demiryolu hattının yapımı önerisini olumlu bulan ve destekleyen mesajları da yer aldı.