MİTSO, ÇİN’E İHRACAT KAPISINI ARALIYOR.
*MİTSO, Milas ürünlerini ihraç etmek üzere Katar’a yaptığı teklifin ardından şimdi de Çin pazarına girmek için ilk adımını attı.
Milas Ticaret ve Sanayi Odası, 1.5 milyar nüfusuyla dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin’e Milas zeytinyağı ve zeytini ihraç etmek için ilk adımı attı. Çin’e ihracat konusunda deneyimli bir firma yöneticisi olan Ayhan Metin ile yine aynı konuda uzman bir firmanın yöneticisi Efrahim Karataş’ı Milas’a davet eden MİTSO Yönetimi, başta coğrafi işaretli zeytin ve zeytinyağı olmak üzere Çin’e Milas ürünleri ihracatı için görüş alışverişinde bulundu.
MİTSO Çin’e, başta zeytin ve zeytinyağı olmak üzere Milas ürünleri ihraç etmek için girişim başlattı. MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Çin’e ihracat konusunda deneyimli işadamları Ayhan Metin ve Efrahim Karataş’ı Milas’a davet ederek görüşme yaptı. Milas’ın başta coğrafi işaretli zeytinyağı ve zeytini olmak üzere çeşitli ürünlerini ihraç etmek amacıyla önce Katar ile iletişime geçtiklerini Katar’ın yanı sıra başka ülkelere de açılmak istediklerini anlatan Reşit Özer “Bizim için Çin, gerek nüfus büyüklüğü, gerek ekonomik gücü bakımından çok cazip geliyor” diyerek konuk işadamları Ayhan Metin ve Efrahim Karataş’tan Çin’e hakkında bilgiler talep etti.
İhracat, devlet destekli olacak
Konuk işadamları Ayhan Metin ve Efrahim Karataş, ihracatın devlet desteğiyle yapılabileceğini belirterek “Devlet, ihracat konusunda pek çok destekte bulunuyor. Bu da ihracat yapan veya yapacak firmaların işini kolaylaştırıyor. Biz öncelikle neyi nereye ihraç edeceğimizi kararlaştırıp, bağlantısını kurduğumuzda, ihracat sürecinde ortaya çıkan birçok gideri devlet karşılıyor” dediler.
Çin’in çok büyük bir pazar olduğunu ve özellikle gıda maddeleri konusunda çok büyük bir talep olduğunu anlatan ihracatçı işadamı Ayhan Metin, “Düşünün; Çin’in nüfusu 1.5 milyar. Ve Çinliler zeytini tanımıyorlar. Çin’e zeytin gelse de çok az geliyor ve çok büyük marketlerde çok pahalıya satıldığı için hiç kimse alamıyor. Aynı şey, zeytinyağı için de geçerli. Zeytinyağını yemeklik olarak değil ilaç gibi görüyorlar. Her Çinli günde bir tane zeytin yese, 1.5 milyar tane zeytin yapar. Milas’ın önceliği, Çin’e zeytin ve zeytinyağını tanıtıp ihraç etmek olmalı” olmalı dedi.
İhracat için markalaşmak önemli
Başta Çin olmak üzere hangi ülke olursa olsun bir ürünün tek bir “Milas” markasıyla pazarlanmasının ihracat şansını arttıracağını anlatan Ayhan Metin “Üretimde öncelik markalaşmada olmalı. Tek bir marka altında ihracata yönelmek, ihracat şansını arttırır. Tanıtım da ihracat için çok önemli. Siz ihracat için markalı üretimi arttırmalısınız. Size ihracat konusunda biz de elimizden gelen desteği sağlayacağız. Öncelikle sizi Çin’deki alıcı firmalarla buluşturacağız” dedi.
Görüşmenin ardından her iki taraf da Çin’e Milas zeytin ve zeytinyağı ihracatı konusunda umutlu olduklarını belirterek görüşmeleri sürdüreceklerini ifade ettiler.