MİTSO’NUN RAF BAŞARISI İŞE YARADI: SAKARKAYA’NIN KIRMIZI BALI ŞİMDİ DE İZMİR’DEKİ MAĞAZALARIN RAFLARINDA
*MİTSO’nun yerli ürünlerin büyük mağazaların raflarında yer almasının önünü açmasıyla birlikte Sakarkaya yöresinin Kırmızı Çam Balı da değer kazandı. Geçen yıl tenekesi 210 liraya alıcı bulmayan Kırmızı Çam Balı bu yıl 320 liradan yok satıyor.
*Sakarkaya yöresi köylerinden Günnük köyü muhtarı Mehmet Şimşek, ballarının değer kazanmasının önünü açtığı için MİTSO’ya teşekkür etti.
MİTSO’nun büyük mağazaların ve zincir mağazaların toplam raf alanının yüzde 1’inin yerli, markalı ürünlere tahsisini sağlamasının ardından Milas’ın Sakarkaya mahallesinde (köyünde) elde edilmekte olan kırmızı bal da büyük mağazaların raflarında yer alan ilk ürün olmuştu. Önce Milas’ta BİM’lere girmeyi başaran Sakarkaya Kırmızı Çam Balı ardından Bodrum’da METRO mağazalarının raflarında yer bulmuştu. Bu iki zincir mağazada büyük ilgi gören Sakarkaya Kırmızı Çam Balı, şimdi de İzmir’in tanınmış mağazalarının raflarına girdi.
Sakarkaya Kırmızı Çam Balı’nın İzmir’de raflarına girmeyi başardığı mağazalar şunlar:
İzmir Kemeraltı Ankara Gıda Pazarı
İzmir Karşıyaka Aşıkoğlu Şarküteri
İzmir Karşıyaka Kırıkkaya Şarküteri
İzmir Karşıyaka Ömerağa Şarküteri
İzmir Peynirci Erkan (Erkan Kara – Ahmet Armağan Kara)
İzmir Peynirci İdris
Sakarkaya Kırmızı Çam Balı’nın Milas’ta BİM’lere, Bodrum’da METRO’ya girmesinin ardından İzmir’de de tanınmış şarküteri mağazalarının raflarında yer bulması, Sakarkaya yöresinde kırmızı çam balı üreticisi köylüleri de sevindirdi. Sakarkaya yöresinde, yıllardır üretmekte oldukları çam balının ilk kez böyle bir ilgi ile karşılaştığını belirten Günlük köyü muhtarı Mehmet Şimşek, kendilerine bu kapıyı MİTSO’nun açtığını belirterek MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’e teşekkür etti. Muhtar Mehmet Şimşek “Balımızın bazı mağazalara girmeye başlamasıyla birlikte balımıza olan talep de arttı, balımızın değeri de yükseldi. Geçen yıl 210 lira olan balın tenekesi bu yıl 320 liraya çıktı. Üretici de memnun, aracı da memnun. Bu gelişme MİTSO sayesinde oldu. MİTSO yerli ürünlerin mağazaların raflarında yer almasının önünü açınca balımız değer kazandı” dedi.
Sakarkaya Kırmızı Çam Balının pazarlama firması yöneticisi Selahattin Tezcan da Sakarkaya’nın kırmızı çam balına büyük bir ilgi olduğunu belirterek “Bize büyük mağazalara girebilmemiz için kapıyı ilk kez MİTSO açtı. Eğer, MİTSO’nun girişimi ile yerel ürünlerin büyük mağazalarda ve zincir mağazalarda yer alma zorunluluğu getirilmemiş olsaydı Sakarkayalıların kırmızı balı hala köylerinde alıcı bekler olurdu. MİTSO sayesinde önce BİM’lere, ardından METRO’ya girmeyi başardık. Ondan sonra önümüz açıldı. Balımızın kalitesini gören tüketiciler arayıp sormaya başlayınca, iyi bir referansımız oluştu. Böylece İzmir’in tanınmış şarküterilerine de girdik. Yıllardır hak ettiği değeri bulamamış olan Sakarkaya köylülerinin ürünleri şimdi değerini buldu. Bu nedenle MİTSO’ya ve Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’e teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de yerel ürünlerin büyük mağazaların raflarında yer alması için Sakarkaya Kırmızı Balının ilk ve çok önemli bir örnek olduğunu belirterek “MİTSO olarak yerel ürünlerin zincir mağazaların raflarında yer almasını düzenleyen yasanın çıkmasını sağladık. Fakat yasanın çıkmış olması tek başına bir şey ifade etmiyor. Önemli olan uygulamaya girmesiydi. Bunu da Sayın Selahattin Tezcan ve Sakarkayalılar başardılar. Kendilerini kutluyorum. Diğer yerel ürünlerimizin de mağazaların raflarında yer alması için Muğla Ticaret İl Müdürlüğüne bildirimde bulunduk. Onlar da bu ürünleri internet sitelerinde yayınlayarak duyurdular. Önümüzdeki süreçte daha birçok ürünümüz büyük mağazaların raflarında yer alacak. Bundan sevinçliyiz, gururluyuz” diye konuştu.