DOLAR
18,8259
EURO
20,3155
ALTIN
1.135,66
BIST
4.997,63










TÜRKİYE’NİN İLK VE TEK AVRUPA BİRLİĞİ COĞRAFİ İŞARETLİ “MİLAS ZEYTİNYAĞI” ALMANYA’DA TANITILDI…

TÜRKİYE’NİN İLK VE TEK AVRUPA BİRLİĞİ COĞRAFİ İŞARETLİ “MİLAS ZEYTİNYAĞI” ALMANYA’DA TANITILDI…
18.01.2023 09:31
0
A+
A-

Berlin’de iki günlük Sağlık Turizmi Fuarı açıldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Uluslararası Sağlık Turizmi Sektör Meclisi, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Sağlık İş Konseyi ve Hizmet İhracatçıları Birliği’nin desteğiyle düzenlenen fuarın açılışını Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen gerçekleştirdi. Büyükelçi Şen yaptığı konuşmada iki ülke arasındaki ticaret hacminin 45 milyon doları aştığını ve hedefin 50 milyar dolar olduğunu söyledi.
16-17 Ocak tarihlerinde Almanya’da düzenlenen Berlin Sağlık Turizmi Fuarına katılım sağlayan Milas Ticaret ve Sanayi Odası (MİTSO), Milas’ın coğrafi işaretli ürünlerini tanıttı.
Fuarda, Türkiye’nin ilk ve tek Avrupa Birliği coğrafi işaretli “Milas Zeytinyağı” büyük ilgi görürken, yeni coğrafi işaret alan “Milas Zeytinyağlı Sabunu” da tanıtıldı.
Berlin Sağlık Turizmi Fuarına, MİTSO adına Meclis Başkanı Mustafa Yüksel, Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Meclis Üyesi Bülent Solmaz, Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Aykal katılım sağladı.
Almanya’nın Türkiye Büyükelçisi Ahmet Başar Şen MİTSO standını ziyaret ederek, Milas ürünleri hakkında bilgi aldı.
BAŞKAN ÖZER; BANA GÖRE SAĞLIK ZEYTİNYAĞIDIR…
Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer konuşmasında; “Bana göre sağlık demek zeytinyağı demektir. Türkiye’nin ilk ve tek Avrupa Birliği coğrafi işaretli ürünü olan “Milas Zeytinyağı” nı Berlin’de tanıtmaktan dolayı çok mutluyum. Burada yaşayan vatandaşlarımızı da standımıza bekliyoruz. Ayrıca yine coğrafi işaretli “Milas Yağlı Zeytini” ni de sizlere tattırmak istiyoruz. Sağlık hizmeti almak için Muğla’ya gelen misafirlerimizi Milas’ımıza da bekliyoruz. Milas demek sağlık demek” dedi.
Fuarın açılışında bir de sağlık turizminin ele alındığı seminer düzenlendi. TOBB Uluslararası Sağlık Turizmi Meclis Başkanı Özgür Öztan da yaptığı konuşmada, Almanya’nın Türkiye’nin sağlık turizminde ikinci sırada olduğunu vurguladı. Türkiye’nin sağlık hizmeti sektöründe avantajlarına değinen Öztan, Türkiye’nin hizmet kalitesi, hizmetin erişebilirliği ve birçok ülkeye kıyasla düşük maliyetli hizmet sunduğunu ifade etti.