ZEYTİNYAĞI SEZONUN İLK ALICISI JAPONYADAN GELDİ
*Japonya, Türkiyenin en çok zeytinyağı ihraç ettiği üç ülkeden biri haline geldi
*01 Kasım 2011 31 Ekim 2012 zaman aralığını kapsayan 2011/12 ihracat sezonunda Japonyaya zeytinyağı ihracatımız 2 bin ton civarında gerçekleşti ve 7.5 milyon dolar döviz girdisi sağlandı.
*Öte yandan Japonya yılda 35 bin ton zeytinyağı ithal ediyor ve bu rakam dünya ortalamasının çok üzerinde bir artış gösteriyor. Türkiye orta vadede Japonyaya zeytinyağı ihracatını 10 bin tona çıkarmayı umuyor.
* Yeni sezonda Türkiyede 201 bin tonluk zeytinyağı rekoltesi bekleniyor.
Yeni sezonda 201 bin tonluk zeytinyağı üretiminin beklendiği Türkiyeye sezonun ilk alıcısı Japonyadan geldi. Japan Umekita Shoji Co. Ltd. Şirketinin üst düzey yetkilileri Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarıyla İzmirde bir araya geldi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen buluşmada firmalar arasında ikili görüşmeler yapıldı. İthal ettiği zeytinyağını Japonyada okul, hastane ve marketlere pazarlayan, aynı zamanda Japonyada bir restoran sahibi olan Umekita Shoji Co. Ltd firması İzmirde bir gün boyunca temaslarını sürdürdü ve bu süre içinde Japon firmasının alım yetkilileri sekiz Türk zeytinyağı ihracatçısıyla görüşmeler yaptılar.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından yapılan açıklamaya göre son yıllarda Japonyaya zeytin ve zeytinyağı ihracatında olumlu gelişmeler yaşanıyor. Türkiyenin en çok zeytinyağı ihraç ettiği üç ülkeden birisi olan Japonyaya 1 Kasım 2011 31 Ekim 2012 tarihlerini kapsayan 2011 / 12 ihracat sezonunda Japonyaya 2 bin ton zeytinyağı ihraç edilerek 7.5 milyon dolar döviz elde edildi.
Türkiyenin önümüzdeki 4 5 yıllık süreçte dünyanın en büyük ikinci zeytinyağı üreticisi konumuna geleceğini belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli Türkiye için Japon pazarının önemine dikkat çekerek şöyle konuştu:
. Japonya en fazla ihracat yaptığımız üçüncü ülke oldu. Japonya yıllık 35 bin ton civarında zeytinyağı ithal ediyor ve bu rakam her yıl dünya ortalamasının çok üzerinde artış gösteriyor. Türkiyenin yakın gelecekte oluşacak üretim fazlasının katma değere dönüşebilmesi için ihracatımızı katlayarak arttırmak zorundayız. Japonya bu süreçte bizim en önemli ihraç pazarlarımızın başında gelecek dedi.
JAPONYAYA ZEYTİNYAĞ İHRACATINDA TANITIMIN ÖNEMİ BÜYÜK
Japon halkının sağlıklı beslenmeye çok önem verdiğini, alım gücü yüksek ve bilinçli tüketici kitlesine sahip olduğunu vurgulayan Güreli Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, son iki yıldır Japonyadan hem zeytinyağı ithalatçılarını, hem de Japonyanın önde gelen yemek yazarlarını Türkiyede ağırladı. Japonyadaki gıda fuarlarına katılarak Türk zeytin ve zeytinyağını tanıttık, tadım panelleri düzenledik. 2013 yılında da ZZTKnın Japonyada tanıtım etkinlikleri devam edecek. Olive Japan 2013 etkinliğinde katılımcı olarak yine seminer vereceğiz ve tadım yaptıracağız. Hedefimiz orta vadede Japonyaya Türkiyenin zeytinyağı ihracatını yıllık 10 bin ton seviyelerine çıkarmak.
ENVER TUNA : İHRACAT İÇİN KALİTE VE TANITIMA DİKKAT
Japonyanın Türk zeytinyağına gösterdiği ilgi Milasta da ilgiyle karşılandı. MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Enver Tuna, Türk zeytinyağının Japon pazarına girebilmesi için etkili bir çalışma yöntemi uygulayan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesinin çalışmalarına dikkat çekerek Komite, Türk zeytin ve zeytinyağını Japonyada tanıtmak için fuarlara katılmış, tadım panelleri düzenlemiş ve bunun sonucunda da Japonyaya ihracatımız artmaya başlamış. Bu durum bizim yöremizdeki zeytin ve zeytinyağı üreticisi ve ticarethaneleri için de örnek olmalıdır. Öncelikle kaliteli zeytin ve zeytinyağı üretip gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında en etkili yöntemlerle tanıtımını yapmalıyız. Kaliteli üretim ve tanıtım bu işin olmazsa olmazıdır dedi.